onsdag 23 juni 2010

Mark Knopfler & Emmylou Harris - Why Worry

Ja vad har denna dagen att bjuda på tro. Har inte ens öppnat persiennerna ännu så jag är till och med lite osäker på vädret men ändå känns det som det kvittar. Varför oro sig, det blir ju ändå solsken efter regn, precis som de sjunger i dagens låt.
Vad jag vet jag ska göra idag är att jag ska göra klar sista fotosessionen då det blir mer fotografering i morgon. Och i morgon blir lite särskild för då får jag träffa ytterligare en vän som det nu var ett tag sedan jag träffade. Han ska också vara med på bild i morgon och heter Djarfur.
Men det är i morgon det. Efter att bilderna är klara idag ska jag gå och hjälpa en vän bära in ved så hon slipper stå och jobba med den själv. Fick reda på att hon kämpat hela dagen igår med att lasta både singel runt huset och burit ved.
Och skulle inte alla bilder bli klara idag så är det ju inte hela världen än då, de finns ju ändå kvar.
Till eftermiddagen har jag en bildvisning för ett brudpar jag fotat så så ser min dag ut idag.

Så till denna låten som jag hittade igår som jag tycker passar otroligt bra på många vis och bär ett bra budskap som jag hoppas de som oroar sig tar till sig.
När jag hittade den igår i min samling så var det versionen med Dire Strait men när jag skulle leta på en video till bloggen så jag att den även fanns i versionen med både Mark och Emmylou, så varför nöja sig med en favorit när man kan få två på samma gång.

Inga kommentarer: