måndag 21 juni 2010

Ny fotosesion


Idag blev det fyra timmar fotografering både ute och inne, eller hur man nu definierar höskulle? Man brukar ju säga ute på höskullen men den är ju ändå inne så ja, jag bryr mig inte det får någon annan tvista om. Vi var i alla fall på olika ställen och fotograferade.
Vi började ute i skogen vid en skogsbäck. Mina förhoppningar var att slippa solens starka strålar men det gjorde vi inte. Hela dagen var mulen ända tills vi kom och skulle börja fota, då sprack hela himlen upp. Men vad gör det, bara att jobba lite extra. Och jobba fick vi göra. Det började med att modellen själv lyckades trilla i vattnet så bland annat hennes stövlar var genom sura.
Nu var det väl så att mening var att jag skulle se till att hon inte ramlade i när hon tog sig ut på stenen men d
å även jag höll på att tappa fotfästet så var det väl så att jag tänkte lite för mycket på mig själv :-)
Men även jag fick blöta ner då jag var tvungen för att få rätt vinkel. Själv plockade jag dock av mig skorna först. Men jag lovar det var inte varmt i den lilla skogsbäcken.

Efter skogsbesöket bar det av till sjön Brossen för att ta några bilder med vassen och sjön i bakgrunden.


Och efter detta besöket begav vi oss till höskullen. Tyvärr hittade vi inget närliggande eluttag så jag fick rigga lösa blixtar för denna session men även det gick bra så vi fick våra bilder.

Nästan 500 bilder togs sammanlagt så det blev ca fyra timmar framför datorn hemma också innan gallringen av bilder var klar. Eller klar och klar, jag har
just nu ca hälften av dem kvar som jag måste gå igenom och kolla vilka som är bäst, så än är det jobb kvar.

Men ett stort tack till Mia och Britta (dagen till ära både fotograf och assistent) för en helt makalöst roligt dag.
Om ett gott skratt förlänger livet så kommer vi alla att bli väldigt gamla, jag lovar. Vet inte om det är så att vi är tre som har otroligt bra humor eller om det är tvärt om, men det är ju heller ingenting som spelar någon roll.
Och till Britta så vill jag bara säga att trotts ditt tvivel om du fick följa med någon mer gång så är du välkommen även i fortsättningen :-)


3 kommentarer:

britta sa...

Tack själv både Göran och Mia! Bra eller dålig humor vet jag inte, men på samma nivå är vi i alla fall:)
Skönt att höra att jag får följa med fler gånger, lovar att försöka vara lite mer seriös nästa gång :)
Roligt var det i alla fall, trots att jag blev av med linsskyddet.
Men det var det värt ;)
Britta

Göran sa...

Haha ja varför vara mer seriös? Då kanske vi inte får lika kul och det vore ju synd. Jag tycker nog du skötte dig riktigt bra jag, med båda uppsökande av platser, hjälp med ljuset och ditt glada humör. Så du får nog vara dig själv nästa gång med :-)

MIA sa...

Hej!
Kan bara säga tack för igår
jag är så glad över mina proffsiga vänner jag blir så glad att det finns likasinnade som jag, i alla fall så var det värt att ramla i bäcken samt lite myggbett,och det där linsskyddet får vi spana efter.
Göran du är så duktig att fota tack en gång till Kram på er tills nästa fotosession MIA