tisdag 29 juni 2010

Tuff dag

Ja ibland är det inte lätt att ha semester när man blir utnyttjat till än det ena än det andra. Igår fick jag vara barnvakt och snacka om att jag fick arbeta. Tänk er bara att få lov att tvinga sig till badstranden och bada och blöta ner sig och allt som hör detta till. Och varmt och soligt var det också. Usch vad jag fick kämpa. Men det värsta av allt var nog ändå att ingen tyckte synd om mig trotts att jag beklagade mig lite var stans över denna hemska dag.
Det är nästan så jag funderar över om jag ska ta hand om dem en dag till och se om det blir lika jobbigt då (men det måste var sol då så vi får bada igen :-))
Nä det var inte ett dugg uppoffrande, de var så snälla så det gick ingen nöd alls på mig :-)
Anledningen till att jag fick vara barnvakt var helt enkelt den att deras mor fick följa med sin dotter till BB. Även det gick bra då det föddes en pojke igår kväll. Grattis.
Därför tycker jag denna låten passar bra just nu. Som bara av en slump dök upp igår när jag satt vid datorn. Strax för åtta igår kvällst hörde jag denna låten och strax efter fick jag ett sms där det stod "18.50 föddes han".
Ja tillfällighet eller ej inte vet jag, låten var det hur som helst väldigt länge sen jag hörde och jag har alltid tyckt om den, Och den stämmer ju rätt bra in på vad som hänt just nu så.

Inga kommentarer: