onsdag 20 oktober 2010

Äntligen

Äntligen kommer det bli färdig grävt på tomten i morgon kommer grävaren hit och gör klart. Inte den grävmaskinist som påbörjat och som har hållit på i sex eller sju år nu utan nu kommer en ny hit.
Tänka sig att vissa bara lovar och lovar och inget händer, eller händer och händer, en hel del har väl hänt under tiden men inte det som skulle hända. Det tog bara några veckor efter att jag frågat denna personen som för övrigt är en gammal klasskompis innan han ringde idag och sa att jag kommer i morgon.
Nu krockar det i och för sig lite då jag har en babyfotografering samtidigt men det kommer säkert att lösa sig.

Hade även glömt att tala om för Nathalie idag att det skulle komma en besiktningsman och kolla huset så hon togs lite på sängen när han kom. Hon hade ju inte en aning om var allt var, inte lätt att veta när man vart inneboende i mindre än en vecka. Men de löste allt ändå.
Jonathan kommer också att gå vilse i sitt rum då han fått en ordentlig städning där, inte bara rummet utan hans garderober har blivit städade också. Han som hela tiden klagat på att han inte fått plats med sina kläder. Nu klagar han i stället på att han inte har några kläder. Han hade kläder i garderoben som han skulle kunnat dragit på sig och gått på pridefestivalen med :-)

Hade annars en riktigt trevlig kväll tillsammans med René framför tv'n och såg Mif - Lif. Tyvärr lyckades ju Lif tappa en 2-0 ledning men sånt är livet.

Och tyvärr fick jag även ett samtal på kvällen då någon jävla turk har vart in och hackat fotoklubbens forum så nu är all vår information borta så det är bara att börja om från noll. Fan vad less man blir när det finns folk som inte har något liv utan bara ska förstöra.

Nä nu är det dags för lite sömn. Föregående natt blev väldigt lite sömn då det var stört omöjligt att somna och jag vet inte varför. Bara hoppas på att det ska bli mera sömn i natt.

2 kommentarer:

britta sa...

vet inte om du skojar när du säger att du inte vet varför det varit omöjligt att somna, har du ingen koll på månen?
Om jag inte minns fel så har du väl också svårt med sömnen precis innan den blir full?
Britta

Göran sa...

Nä, jag skojade inte om att jag inte visste. Men jag visste inte hur det låg till med månen. Jag hade inte en aning om att det var fullmåne men nu vet jag, så då vet jag ju att det inte är något att oro sig över heller. Ärligt så har jag själv inte trott helhjärtat på detta utan trott att annat har spelat in men eftersom allt annat känns bra just nu och helt plötsligt kan jag inte sova så, ja den har inverkan det är bara så. Måste ge mig även på den punkten :-)