måndag 11 oktober 2010

Det går framåt

Trotts en otrolig trötthet på jobbet idag efter en natt med mycket dålig sömn så känns det som det går framåt. Känns som jag på någotvis har hittat det stöd jag sökt, någon som kan tillrättavisa mig och säga rakt ut vad jag ska tänka på för att stänga av dåliga tankar när de smyger sig på. För även idag kom tankar över mig eller som jag vet vissa kallar för rädslor och det stämmer nog väldigt bra.
Men med min väns ord klingande i huvudet "vad är viktigast för dig själv" så är det mycket lättare att stänga av och fortsätta.Att just för stunden fundera över just detta och tänka att det viktigaste just nu är att göra det jag ska, resten löser sig i alla fall. Och det var precis vad det gjorde idag.
Min son ringde när jag var på väg hem t.ex och honom fick jag åka och lösa ut från affärn då han varit och köpt cement men hade inga pengar på kontot :-) så kan det också gå.

När jag kom hem så ringde en kompis och ville ha vägledning, så över en kopp kaffe (och bullar naturligtvis) och lite småprat tillsammans med tarotkortleken fick vi fram en heldel svar på vad hon skulle tänka på och kanske också fick sig en funderare på vart hon var påväg. Det är lite roligt när vissa kort hela tiden återkommer åt henne. Men det känns som det mesta håller på att ramla på plats och ett lugn håller på att ta över.

Sedan är det ju måndag och det är då jag är stenhård på att då sitter jag framför tv'n mellan åtta och nio då det är det okända. Jag bara älskar det programmet.

Att jag sen när jag håller på att plockar undan på rumsbordet och samtidigt går och funderar på vad och om jag ska skriva något här på bloggen håller på att få hjärtat i halsgropen när jag precis tar i telefon så ringer den, men på något vis så hör jag den inte utan jag känner bara vibrationen i telefon när jag tar det så det blev en jättekonstig känsla. Jag brukar inte vara lättskrämd men med alla tankar som jag hade i huvudet så kom det lite väl passande om man säger så.

Men den rädslan försvann i alla fall fort när jag hörde vem det var så då var allt frid och fröjd igen. Och trotts en trevande start på dagen så är jag på någotvis fylld av energi nu. Vilket inte lovar gott för nattens sömn i och för sig, eller så kommer jag sova som en stock. Fick också något av en bekräftelse då energin ökade vilket kändes enormt skönt då det varit lite si och så ett tag. Känner det som ett gott tecken.

Och kan jag inte sova så har jag ju i alla fall något trevligt att se framemot i morgon eftermiddag då det åter är ridning på schemat. Även om jag inte är helt säker på hur mycket ridning det blir i morgon då vi ska samlas i stallet för att lära oss lite om skötsel av hästen. Men jag misstänker att vi får sadla på själva i morgon. Kan ju bli spännande att se om sadeln sitter kvar eller om det blir upp och nervänd ridning.

Den som lever får se sägs det.

Inga kommentarer: