fredag 1 oktober 2010

Saker som händer


Undrun
Originally uploaded by G Er Foto
Ibland måste man faktiskt börja fundera på hur allt ligger till och hur saker och ting utvecklar sig.
Som jag skrivit så har jag träffat en människa som på någotvis tillför mig massor av positiv energi och det kändes direkt när vi träffades att det fanns något slags band mellan oss. Vad det skulle vara för band hade jag inte en aning om men idag fick jag en förklaring från en vän som även pratat med en annan vän och de hade båda kommit fram till hur det kunde ligga till och jag tror verkligen det kan ligga något i vad de sa och vad de sett.
Och det skulle kunna vara ett band från tidigare liv. Bandet skulle kunna vara något jag önskat men inte fått i detta liv och därav känns det så starkt mellan oss.
Vad det än är så är det något för det var ett bra tag som någon lyckades tillföra så positiv energi till mig som hon gör.
Kanske misstog jag mig även i onsdags då energin försvann ur mig att det var på grund av en annan sak/person. Kanske berodde även detta på henne, hon var nämligen på väg hem igen i onsdags.
Nu tror jag inte helt klart på det då jag ändå är ganska säker på vad som tog min energi i onsdags men det kan också vara en kombination av båda.

Jag tog idag och ringde upp henne för att se om något hände och helt klart tillför hon energi till mig. Bara en sån sak att jag är inte den som direkt älskar att prata i telefon och brukar bli ganska uttråkad efter en kort stund men här rasade samtalet iväg till en timme utan problem.
Och om bandet stämmer så förklaras väl också mina beskyddarkänslor till henne allt, då jag avslutar samtalet med att "se upp för gänget som står och röker under gatlampan när du är ute i kväll"?
Det var en hur klar bild som helst som dök upp och jag har lovat att hon får ringa när som helst i natt om något händer och framför allt om hon ser detta gäng.

Jag har fått frågor från henne om hon hör hemma där hon bor och jag svarade direkt att hon ska bort från Stockholm och det enda jag ser är att hon ska bo nära naturen, men ändå nära till ett mindre samhälle. Och ja, vi letar lägenhet/stuga här i närheten just nu så är det någon som vet något ledigt så välkomna att höra av er.
Det lustiga är att vi båda har exakt samma känsla att hon ska bo här i närheten.
Och med tanke på hennes bakgrund så säger det mycket att vi litar på varandra redan efter några timmar.

Ja de som tror på andra liv har säkert redan räknat ut varför vi misstänker att bandet är så starkt. De kan röra sig om en dotter jag aldrig fått i detta liv trotts önskan men kanske haft i något annat liv.
Hade själv inte haft en tanke på detta men vad har man vänner till :-)

Inga kommentarer: