torsdag 14 oktober 2010

Vad har hänt?

Idag måste jag faktiskt säga att jag har varit riktigt nöjd med dagen.
Arbetsdagen bestod i en hel del uppgifter på förmiddagen med att hjälpa arbetskamrater med diverse problem. Och arbetsdagen slutade med en lektion i fotografisk bild som jag själv tycker kändes bra då det verkar som att eleverna börjar förstå detta med vad bländare och slutare har för betydelse.
Jag vet att det är mycket att hålla i huvudet för dem och då inte alla ägnar så där jättemycket tid åt att fotografera så kan det vara svårt att ta in. Men vi kör på med diverse övningar och en hel del repetition så är jag säker på att det kommer att sitta snart.

Väl hemma var jag dock så trött så efter maten satte jag mig framför tv och väcktes av att det plingade på dörren :-)
Var otroligt trött när jag kom hem så det var nog en välbehövlig liten tupplur jag tog i min fåtölj.
Och kanske var det tur att jag fick lite sömn för lite senare fick jag meddelande från min nye vän som undrade om hon kunde komma över och det blev lite sent innan vi hade pratat klart.
Försöker hitta en lösning åt henne med boende men det verkar vara kört i Rättvik för tillfället och kanske får det bli en tillfällig lösning att hon blir inneboende hos oss ett tag. Vi får se vad framtiden utvisar.

I morgon tror jag dock inte det blir lika enkelt på jobbet som idag, då jag har ett möte som jag inte tror kommer bli direkt kärvänligt så det känns bra att jag fick ladda batterierna idag men lite positiv energi och det lär behövas mera i morgon kan jag tänka mig. Även om man nu inte ska måla fan på väggen direkt men eftersom jag vet att det har surrats en hel del så är det lika bra att försöka vara på topp innan man går in i getingboet :-)
Men som tur är så är jag ju inte ensam på mötet.

Förhoppningsvis kommer jag att kunna ladda batterierna ordentligt innan då jag ska försöka få tid att fota så många av skolans hästar som möjligt då vi ska presentera dem lite bättre på vår hemsida.

Inga kommentarer: