söndag 10 oktober 2010

Fotokurs


Fotokurs
Originally uploaded by G Er Foto
Ja idag har jag varit instruktör på fotokursen som blev välbesökt. Som tur var kan man säga så kom inte så många som lämnat intresseanmälan för då hade det blivit lite jobbigt. Vi hade nämligen över 40 st intresseanmälningar.
Men det blev ändå 13 st elever på 6 st instruktörer och det får man väl se som mycket bra.
Kursen varvade vi med både teori och praktiska övningar ute i det härliga vädret som vi haft idag. Tre timmar höll vi på och de timmarna gick väldigt fort. Men kursen är inte klar än då det kommer ytterligare två lektionstillfällen.
Så nu har deltagarna fått lite uppgifter att lösa till nästa gång.

Och återigen har jag fått höra att "Göran, du måste ta det lugnt". Ja, undrar hur många gånger jag ska behöva höra detta från mina vänner innan jag förstår att det är viktigt om jag ska orka med längre.

Visst är det skönt att höra att man har vänner som verkligen bryr sig men samtidigt blir jag rädd när jag inte gör som de säger utan alltid trillar i fällan allt för ofta.
Men denna gången lovar jag att jag ska göra allt för att lyssna på min vän. Att försöka stänga dörren omkring mig och bara vara med mig själv ibland.
För hur mycket man än vill hjälpa som jag sagt tidigare så kan det bli för mycket.
Även om jag vidhåller att det nog inte alls vore någon fara om jag bara lärde mig planera tillsammans med mina vänner för då skulle alla förstå att även jag har saker att göra och en tid jag hjälper verkligen är effektiv och att den tiden är viktig.
För skulle jag inte få göra det så skulle jag verkligen inte tycka om mig själv.
Dessa två dagar t.ex. har ju bestått i att fota på bandyn vilket tog 3-4 timmar och kursen idag tog ungefär lika lång tid.
Men det var ju bara kul och det var väl planerad tid. Både start och stopp tid och då kommer heller ingen stress med i bilden.
Hann även med att hjälpa en vän igår kväll utan några som helst problem.

Men som sagt jag lovar att jag ska ta det lugnt men ni ska ändå veta mina vänner att jag finns här och tveka inte att höra av er.
Det jag kommer att försöka ändra på är helt enkelt bara det att vara mera noggrann med tider och inte acceptera några "vi får se om vi kan ta det då" eller liknande.
För är man som jag, så är tiden då jag sitter och väntar på något tid som jag inte kan ta mig till med något annat utan då sitter jag arbetslös och väntar tyvärr. Men har jag som jag haft i helgen en tid att gå på så vet jag exakt vad jag kan göra och när jag måste vara tillbaka och liknade.
Egentligen tror jag de flesta fungerar liknande så då bör man kunna respektera någon annans tid också.


Inga kommentarer: