torsdag 21 oktober 2010

Färdig...

Eller åtminstone nästan. Ja för idag kom SIgge hit gjorde klart grävningen runt huset. I alla fall så långt det gick men jag orkar inte bråka längre utan nu gör jag resten själv. Fattar inte vad tidigare grävare hållt på med då det fortfarande inte fanns grejor så det räckte.
När han i våras var här och skulle göra klart så fick jag reda på att jag skulle skaffa ett avrinningsrör på ca 5-6 meter för att han skulle kunna göra klart. När han väl var här blev det ändå inte klart för det röret som jag skulle ha skaffat var inte alls något avrinningsrör utan ett dränerings rör på 5-6 m.
Så även ett dräneringsrör skaffades in men då kom han aldrig tillbaka i stället. Nu när det skulle göras klart så visade sig att trotts att jag hade skaffat en pip extra så saknas ändå ett rör på ca 6 m innan det går att lägga igen allt.
Men som sagt nu vill jag bara avsluta detta så jag kommer gräva igen sista biten för hand.
Det saknas även matjord på flera ställen men jag är så trött på hela denna historien så nu vill jag bara få ett avslut så jag kan stänga dörren och gå vidare.
Tyvärr kan man väl säga att den som skulle betala allt detta går vinnande ur detta men det bryr jag mig inte om. Har under hela tiden försökt ordna det bästa för alla parter trotts att jag skulle ha kunnat göra tvärt om och bara tänkt på mig själv. Men något tack tillbaka har man inte fått och lär inte få det heller, snarare tvärt om.

Men som sagt nu ser jag det som klart och jag kan se fram emot en vår där jag direkt kan börja arbeta i trädgården. Det kommer bli massa grävning (för hand) då jag fortfarande har en stor hög med jord som också skulle ha planerats ut men som inte heller blev gjort av berörd part. Men ändå känns det som att allt är klart nu när rören ligger i backen.

En lite lustig sak var att precis som Sigge kom idag med traktorn så åker han som skulle ha gjort klart allt förbi ute på vägen, vi var i alla fall två som fick oss ett leende :-)

Sedan hade jag också bokat helt fel idag då jag skrivit in i min kalender att jag skulle fota baby idag. Men så var inte alls fallet utan det var i morgon det :-)

Så nu är det bara att försöka få någon sömn trotts fullmåne. Funderade ju här om dagen varför jag inte kunde sova men fick ju förklaringen till slut varför.

En annan fundering som jag också har är vilken blogg jag ska använda mig av. Prövar ju även en annan på min egen domän men det känns som att denna faktiskt har fler funktioner. Kanske den andra får bli en ren fototeknisk blogg, vi får se vad som händer. God natt

Inga kommentarer: