måndag 4 oktober 2010

Någonting på gång

Ja idag har det vart en mystisk och tung dag som jag inte riktigt har förklaring till vad som hänt och vad jag känt.
Men att jag känner av andra personer kan jag inte ens själv tvivla på längre. Igår trodde jag att allt berodde på en person men precis efter jag hade skrivit mitt inlägg här på bloggen så fick jag ett meddelande från min nye vän och hon mådde inte bra. Och att då lägga ihop två och två var inte svårt då jag även tidigare i veckan gått ner mig vid samma tid som henne.
Vi pratades vid igår kväll och försökte komma fram till en lösning utan att direkt komma fram till något helt perfekt men hur som helst fick jag henne på lite andra tankar ett tag.

Idag blev även det en tung dag och jag har gjort saker som jag inte ännu vet om det var bra eller helt fel. Det bara kändes som att vissa saker fick lov att hända idag. En del saker har bara varit för tunga att bära och då måste man göra något åt det. Det kan dock aldrig vara fel då det kommer från hjärtat sägs det.

På eftermiddagen strax innan jag skulle gå hem för dagen fick jag dock ett meddelande om jag kunde ringa upp.
Tyvärr hade inte tiden förbättrat något för min vän utan snarare bara förvärrat och vi insåg båda att hon måste ta steget och ta sig från stan. Och det ser ut att bli snabbare än någon tänkt. Kanske är hon här redan på onsdag. Enda problem just nu är bostad men som jag sa det är det mints problemet för det finns plats om så behövs så vi får se vad som händer.
Bara en sån sak som att man får positiv energi från en person där livet rasat totalt och tårarna bara rinner. Det måste det vara speciella band som gör detta.

Vet inte varför denna låt dök upp men den kändes självklar, även om jag inte kan tolka den klart. Men det kan ha att göra med att hon är påväg bort från sitt elände och äntligen hittat rätt. Jag vet inte bara en känsla jag har.

Hur som helst i morgon har jag ett glädjeämne igen i alla fall då vi återigen ska rida :-)

Inga kommentarer: