tisdag 5 oktober 2010

Vilken härlig ridning idag

Idag kändes det riktigt bra att rida då mycket börjar ramla på plats. T.ex. så rättade de till mig då jag fattat det tidigare som att man skulle klämma åt med knäna, eller fattat och fattat, jag gjorde så i alla fall men när jag blev tillsagd att klämma åt med vaderna istället så hittade jag ju direkt balansen och allt gick mycket lättare.
Lärde mig också idag att styra mera med benen och det fungerade också.

Det började dock med idag att vi fick lära oss att leda hästarna vilket man också ska göra rätt, de är ju trotts allt stora så lite säkerhetsregler finns att tänka på.
Och eftersom det saknades en instruktör att hålla och springa runt med hästarna så fick naturligtvis jag rycka in och springa med ett av ekipagen eftersom vi är åtta stycken och fem hästar så alla rider inte samtidigt.

Sedan var det min tur att rida och idag fick jag rida Kenedy. Måste säga att det kändes helt rätt.
Och det kändes helt rätt att idag rida helt ensam utan att någon sprang bredvid. Även travet satt helt ok idag och jag hittade rytmen riktigt bra om jag får säga det själv.
Var också lite kul att höra en av hästtjejerna säga som stod i mitten och tittade på "herregud vilken skillnad det är sen första gången" och det hörde att det verkligen kom från hjärtat.

Det blev även lite träning på att ha gymnastik på hästryggen idag och även det gick utmärkt.

Inga kommentarer: