tisdag 21 september 2010

Konstig dag

I natt eller snarare i går kväll när jag gick till sängs så fick jag en syn eller om det var en dröm, jag vet inte riktigt själv faktiskt. Jag vet bara att det kom väldigt fort när jag gått och lagt mig och när jag slog upp ögonen så bara rann svetten av mig och jag funderade bara på varför fick jag denna synen. Var det ett tecken som man ska ta på allvar eller var det bara en konstig tanke som flög över mig.
Har försökt under dagen att få något svar på det men allt har bara varit tyst och tomt vilket gör mig än mer fundersam.
Tyvärr är det ingen syn som jag tänker skriva om här vad som hänt och jag hoppas verkligen inte att den stämmer men den var så ren och klar, så känslan jag hade när jag slog upp ögonen var som att det redan hade hänt, att det var ren verklighet jag såg.
Kan bara säga att jag för ett bra tag sedan fick reda på av en kompis att han sett saker som skulle kunna hända och det skulle gå åt helvete rent ut sagt. Men att det skulle vara jag som var den skyldige till det har nog ingen av oss kunnat tänkt sig, men i min syn så är det tyvärr så att det är jag som är den skyldige.
Ja hur det än nu är tänkt så hoppas jag verkligen inte att det jag såg kommer att bli verklighet. Kanske var det också en varning till mig att jag inte skulle låta det ske, vad vet jag. Just nu är det snurrigt och tungt måste jag säga men ändå känner jag mig hur stark och pigg som helst och det gör mig än mer förvirrad?
Sedan såg jag fram emot dagens ridlektion då jag tänkte att då får jag i alla fall något annat att tänka på men det fick jag reda på vid halv fyra att den blev inställd då vår instruktör inte hade dykt upp på skolan och därför fick vi lov att ställa in idag. Även morgondagens innebandy träning som skulle börjat i morgon bitti blev inställd så det enda positiva är att jag kom hem lite tidigare idag och jag får sova lite längre i morgon, om det nu blir någon sömn för det blev inte mycket av den varan natten som var i alla fall. Detta återstår att se.
En annan sak som hände var att jag känt en konstig värk i nacken och var säker på att det var min släkting jag kände av som jag på något vis öppnat med hjälp av healing men inte lyckats jorda så hon har jätteproblem och jag har fått lov att be en vän att träda in och hjälpa henne. Nu var det förmodligen inte henne jag känt av utan min egen son för när jag kommer hem säger han att inte nog med att man är sjuk, jag har åkt på nackspärr också säger han. Så jag ska försöka att hjälpa honom med hans problem och se om jag misslyckas även där och måste tillkalla hjälp. Måste säga att jag dra mig lite för att göra ett försök då det känns som att allt jag tar mig till med just nu inte blir som jag själv vill. Men jag tror ändå jag kan göra det då jag vet (i alla fall hoppas) att jag har vänner omkring mig som rycker in om det åter igen skulle gå galet. Men skulle även detta gå fel så är det nog dags att ge upp och lägga allt på hyllan ett tag känns det som. Men samtidigt måste jag försöka tro på mig själv och som sagt så känns ju det mesta ändå på någotvis lugnt. Kanske är det lugnet före stormen, ja, jag vet då inte för tillfället. Hoppas få något svar på allt detta inom kort.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.