lördag 11 september 2010

Vad ska man säga?

Ja det är mycket man ska gå igenom i livet sägs det och det är nog bara att hänga med och "let it flow" som jag fått höra flera gånger de senaste dagarna.
Och nog har det flödat allt, både det ena och andra har hänt. Positivt och negativ men som tur är mest positivt. Nu kan det vara så att även det positiva kan vara väldigt tungt att ta innan det hamnar på rätt plats. Men sorterar man fel så kan även det positiva bli negativt. Ja, de som förstår förstår och övriga bör inte ens försöka förstå, för ni kommer ändå bara att missförstå.
Jag har själv misstrott mig och sett ner på mig och trott att allt är bara fel. T.ex. denna bilden på den vita Bisonen. För flera månader sedan fick jag höra att mitt kraftdjur skulle var en Bison. Jaha, ja jag trodde på det men efter ett tag så bleknade allt för jag fick aldrig någon kontakt med något kraftdjur trotts försök med allt, tittade på bilder och allt men nä, den har inte sagt mig något.
Men här om dagen dök det plötsligt upp en vit Bison i mina drömmar, klart ock tydligt. Men då jag överhuvudtaget inte hade ens tänkt på att det fanns vita Bison så tänkte jag inte så mycket på det just då.
Men när jag efter detta hela tiden har blivit bombad av biler på just den vita Bisonen, bland annat av en nyfunnen vän som inte hade en aning om mitt kraftdjur (ja eller det ska jag väl inte säga i och för sig, men ingen hade sagt det i alla fall). Vissa saker behöver inte sägas.
Så hur som helst så har detta djur nu fått en helt annan betydelse, bara för att den bytte färg.

Ja det är också annat som hänt och om det inte har vart fart inom mig tidigare så är det nu. Saker händer som jag inte har en chans att förklara utan det är bara att acceptera, så igen "let it flow".
Många frågor har fått ett svar de senaste dagarna och som det sägs så föds styrka ur nederlag, desto mer skit man går igenom desto starkare blir man.
Men vissa frågor har naturligtvis inte riktigt besvarats ännu och det har också en naturlig förklaring då allt inte går att sortera på rätt plats direkt. Jag har däremot fått verktyg att jobba med för att få allt på rätt plats.
Sen är det ju så att vissa saker ska man inte fråga om heller om man inte är säker på att få ett rakt svar och det lyckades jag ju naturligtvis med. Jag fick det svar jag förtjänade kan man säga. Och svaret jag fick kunde jag absolut inte tolka, då. Men efter att ha fått sova på saken så har allt klarnat och jag har börjat förstå vad som var innebörden.
Tyvärr blev det kanske inte lättare bara för att jag förstod då allt egentligen har med mig själv att göra. Det är ju trotts allt så att man kan inte ändra andra, man kan bara ändra sig själv.
Om något är komplicerat jag då är det det för att man själv har gjort det komplicerat.
Enkelt, eller hur. Absolut. Nja, kanske inte ändå? Jodå, egentligen är det enkelt men det krävs att man kan få ta en del tuffa beslut. Det handlar alltid om att välja väg.
Så då förstår ni vad enkelt det är. Eller?
Ja hur som helst så finns det en hel del till att jobba med men det känns som att det åter igen är på rätt väg. Ny vägstolpar är uppsatta men man får ta det lite varligt och se vad som blir rätt så man inte bara dundrar på i samma spår.


3 kommentarer:

britta sa...

Fick verkligen rysningar när jag läste att du drömt om den vita bisonen, den mäktigaste av dem alla!Härligt att ha ett sådant kraftdjur, du kan bara inte misslyckas med honom "i ryggen". Ska bli spännande att se vart detta leder:)
Britta

Göran sa...

ja och kanske är det ett tecken att den dök upp precis nu när jag försökt förneka det mesta.
Kan också passa på att berätta att din blogg fortfarande inte går att kommentera.

britta sa...

Vet inte vad som är problemet med min blogg men har just gjort ett overkligt inlägg, kommentera gärna på min mobil om du vill!
Kan bara säga att det händer saker som vi inte har kontroll på just nu:)
Britta :)