måndag 27 september 2010

Tuff helg


Natalie
Originally uploaded by G Er Foto
Ja, tanken var att helgen skulle bli lite lugn men det vart helt tvärs om. Men det var båda trevliga och inte alls trevliga saker som hände.
Men de otrevliga sakerna utesluter vi härifrån idag tycker jag, mycket roligare att prata om det roliga.

Det som jag visste jag skulle göra denna helg var att jag hade en fotografering på ett dop. Men det som hände var att redan på morgonen fick jag en porträttfotografering för en bild som ska vara till en tidning.

Efter det blev det då dopfotografering i kyrkan, det är aldrig riktigt kul att fota i kyrkan då ljuset ofta är dåligt. Och denna gången var det riktigt dåligt ljus då de har placerat dopfunten i mörkret. Hur kul är det för en fotograf då man inte vill använda blixt.
Ja det gick skapligt ändå och kunden vart nöjd och det är väl ändå det bästa.

Vad man inte räknar med är väl ändå inte att man på ett dop ska träffa på helt nya bekantskaper.
Jo, i och för sig kan man väl räkna med det men kanske inte att de bara några timmar efter står i ens fotostudio, det hör väl kanske inte till vanligheterna.
Men varför ska allt vara vanligt för, inte när det gäller mig verkar det som.
Och andra sidan så slutade det inte med foto utan det visade sig att det var en person som det bara flödade energier från, kanske inte bara godartade men det var hur som helst så kraftiga så jag inte kunde koppla bort dem. Med att det inte bara var godartade menar jag absolut inte att det var något ont i personen, snarare tvärs om.
Hur som helst en trevlig ny bekantskap som också bär på en del gåvor. Inte konstigt att jag blev inblandad med andra ord.

Och söndagen blev heller inte vad jag tänkt mig, för då kom först en kompis på besök som egentligen skulle få hjälp av en annan vän men då denna blivit sjuk så fick jag instruktioner till att slutföra behandlingen (inte mer än rätt kan jag väl säga för det var ju ändå jag som startade den) :-)
Och tydligen lyckades jag även med detta.

Och på söndagskvällen fick jag åter besök för att fortsätta lördagens behandling.
Så helgen blev fylld av foto, healing, tarot, upplevelser av både gott och ont, men långtråkigt, Nä, de hann jag aldrig med att ha hur som helst :-)

Inga kommentarer: