torsdag 2 september 2010

Native American music

Har de senaste dagar inte gjort annat än lyssnat till dessa vackra toner av indianmusik. Även om man väl inte direkt kan säga att videon jag valt är direkt indianmusik men ändå.
Kombinationen av vacker musik och vackra bilder på natur, indianer och hästar gör det till en njutning.
En artist som jag särskilt fastnat vid är Oliver Shanti.
Jag har dock inte ännu riktigt kommit på varför jag fastnat så totalt i denna musiken men jag vet att jag alltid har fascinerats av indianer och har alltid tyckt synd om indianerna i alla westernfilmer. Att jag sedan har varit indian i mitt tidigare liv kan väl också förklara saken.
Men att det just nu blivit så starkt har jag inte riktigt förstått ännu, men det kommer nog.
Har upptäckt att man somnar väldigt bra till det också, även om jag ser en massa bilder inom mig när jag ligger ner och lyssnar till den och drömmarna har alla bytt skepnad.
Härom natten så drömde jag t.ex, väldigt tydlig om att jag omringades av en massa Shetlandsponnyer. Och enligt en bok jag har skriven av "Solöga" så är betydelsen av detta följande:

Se dig själv med nya ögon och du kan förverkliga din dröm. Min gåva till dig är att upptäcka ditt nya jag.
(här gäller det att inte fastna i gamla mönster, du har förändrats och du har faktiskt alla möjligheter till att förverkliga din dröm här och nu)"

Och ja, jag måste väl säga att jag har nog förändras som människa en hel del på sistone.


Inga kommentarer: