söndag 5 september 2010

Vem ska man lita på

Ja vem ska man lita på? Och nu menar jag inte olika människor.
Jag har under en längre tid fått höra att jag ska lita på mitt hjärta och så har jag även försökt att göra. Men jag har även försäkrat mig med att kolla mina svar/frågor med pendeln och de har alltid sagt samma sak.
Men vad gör jag nu när hjärtat säger en sak och pendeln en annan, då blev det genast mycket svårare att bestämma sig.
För några veckor sedan kändes det som att jag testades av de yttre makterna till bristningsgräns och det kändes som att klara jag detta så klarar jag allt.
Tycker också att det kändes som att jag klarade testet men den senaste veckan då allt började kännas lugnt och jag trodde det var liksom klart. Då har ett annat problem dykt upp.
När lugnet började lägga sig och jag trodde att nu kommer allt att ramla på plats och det skulle bli frid med allt. Då händer istället ingen ting och det enda jag känner är ett stort tomt hål i bröstet, det blir bara tyst och mörkt.
Det var i och med detta som jag nu under helgen har funderat och försökt hitta svar, dag som natt. Och då jag har fått känslan av att mitt hjärta är iskallt och säger att det är dags att bryta upp och söka nya vägar i livet. Den väg jag kämpat mig fram på nu under en längre tid är nog trotts allt inte den rätta.
Men då jag egentligen inte vill byta spår så frågade jag min pendel och den håller fast vid att jag ska fortsätta precis som vanligt för det kommer att bli bra?
Jag vet att korten någon gång har sagt att jag kanske ska prova en helt okänd väg och ge mig ut på äventyr. Tyvärr känner jag mig väldigt förvirrad just nu så jag känner att jag inte kan tolka korten till rättvisa så jag har inte lagt dem på några veckor.
Så just nu står jag i valet och kvalet om jag ska kasta allt bakom mig åter igen och satsa på en helt ny väg, men det som skrämmer är att jag har inte en aning om hur eller vart?
Men om det nu är hjärtats väg jag ska vandra så måste jag följa med, eller?
Är det bara ytterligare ett test från dem där ovan? Pendeln säger ju en annan sak.

Ja, hur som helst så vet jag inget säkert nu förutom att jag för någon vecka sedan varit sömnlös på grund av lyckliga tankar men nu har detta bytts mot betydligt mer negativa och oroliga tankar.
Jag kan bara hoppas på något slags tecken det närmaste dagarna för att reda ut vilken väg jag ska ta. Tyvärr har jag väntat i flera dagar nu men det har som sagt varit så gott som tomt och kallt. De oroliga tankarna har naturligtvis varit berott just på detta att bryta upp och ge sig ut på nya äventyr.
Men som jag känner att mitt hjärta säger så kan man inte bara vandra på en och samma väg när ändå inget händer, det låter ju förnuftigt och hjärtat sägs ju aldrig ha fel.
Och då mina drömmar och tecknen i dem säger att se dig själv med nya ögon och du kan förverkliga din dröm och att jag ska upptäcka mitt nya jag.
Ja detta är ju också förvirrande då tecknen säger att jag kan förverkliga min dröm, för en dröm har jag men det säger ju också att jag ska upptäcka mitt nya jag och ja, då ska jag ändå bryta upp allt och prova nya vägar. Enligt min tolkning i alla fall.

Ja, huja vad detta är krångligt. Men det är väl bara att åter förbereda sig för en sömnlös natt för att försöka hitta något positivt i allt.

3 kommentarer:

britta sa...

Ojoj! Låter vimsigt det där Göran. Tycker du ska ta och låta både pendel och kort "vila" ett tag så ska du se att dina tankar klarnar lite. Eller låt någon annan använda dessa verktyg åt dig. Är nog inte så bra att hålla på för mycket med detta på egen hand nu när du är minst sagt förvirrad.
Tycker du ska ta och koncentrera dig på tisdagens händelse istället :)
Ha det bra!
Britta

Göran sa...

Ja men nu är det ju så att jag inte har använt pendel på jätte länge utan fick lov att använda den då jag tyckte allt verkade så konstig.
Ska jag inte gå efter pendeln då är det bara att kasta sig in på nya äventyr. Vilket jag också är osäker på.
Men naturligtvis satsar jag på tisdagens händelse. Det har jag väntat på länge så den vägen ska jag fortsätta på helt klart, fast det är ju också ett äventyr i sig :-)

Anonym sa...

Ett välbetänkt reflekterande visar dig den bästa vägen. Detta är nog en fingervisning om att du borde ge dig en chans att studera eller koncentrerar dig i avskildhet – borta från alla distraktioner. Det kan finnas något som ännu inte har formulerats och som du därför inte ännu kan visa eller dela med dig av.

Vi konstnärssjälar bör vara ensamma och tänka över vad vi ser och diskutera med oss själva så vi kan ta ut de bästa delarna av de vi observerar.Meditation är verktygen för att hjälpa sig själv och få kunskap. Ge dig själv den tid du så väl behöver – svaret finns där du minst anar – låt svaret komma till dig…

Önskar dig allt gott

Din vän Susanna Torvaldsdotter