tisdag 28 september 2010

Ny dag

Ja denna dagen blev inte heller riktigt som man tänkt sig men ändå känner jag mig riktigt nöjd och glad.
På jobbet löpte allt som det skulle och allt var frid och fröjd och jag kände mig lugn och behaglig trotts mycket att göra.
Arbetsdagen avslutades också mycket härligt med ett pass på hästryggen. Idag red jag i stort sett själv hela tiden utom när vi skulle trava. När de då frågade om jag ville fortsätta själv så svarade jag nej, då ville jag gärna ha någon bredvid för det känns liksom inte riktigt säkert ännu.
Hade också ett litet problem då de inte hade någon häst där med tillräckligt stora stigbyglar så mina skor fick inte riktigt plats, fick balansera lite med tårna.
Nästa gång skulle de dock se till att det fanns tillräckligt stora stigbyglar så jag skulle få i foten ordentligt. Men trotts detta så gick det helt ok. Själv var jag väl inte riktigt nöjd men enligt ridläraren så gjorde jag det riktigt bra. Men varför skulle jag vara nöjd? Undrar om jag någonsin kommer att bli det men jag ska försöka att lita på att när de säger att det går bra så är det kanske det också.

Kvällen skulle jag ägna åt att leta på bilder till en fototävling jag ska vara med i då jag inte kunde bestämma mig igår vilka jag skulle ha med. Men så blev inte heller fallet då jag åter igen fick besök. Och när besöket gått så var klockan reda för mycket för att börja leta bilder så jag får försöka inrikta mig på det i morgon istället. Det börja kännas lite jäktigt att få iväg dem nu då det snart är för sent.
Men det är ju lite svårt att säga nej när någon ringer och frågar om de får komma och hälsa på, framför allt när det är nya bekantskaper. Skillnad om det vore någon av de gamla vännerna då kan man förklara att man har annat att göra.
Men samtidigt får man aldrig för mycket att goda vänner och bilderna hinner jag ju faktiskt ta hand om i morgon. Varför göra något idag som man kan skjuta upp till i morgon.

Kan också nämna att ridlektionen idag är inspelad på video så räkna med att det kommer en visning här på bloggen. Kanske redan i morgon, var ju tänkt att även den skulle komma idag men det hanns heller inte med.

Nu blir det god natt

1 kommentar:

britta sa...

Väntar med spänning på videon från ridlektionen, trodde aldrig att du skulle bjuda på en sådan förhandsvisning:) Du måste med andra ord vara rätt nöjd med dina prestationer hittills :) Skoj!
Är nog indiantakterna som sitter i ;)
Britta