måndag 6 september 2010

Tuff dag

Idag har det verkligen varit en tuff dag på jobbet. 20 minuter lunch är vad jag hunnit med idag. Övrig tid har det varit absolut fullt upp.
Och naturligtvis så kom ett tragiskt mail nu på eftermiddagen bara för att krydda till allt lite extra. Det som jag sett fram emot under hela sommaren blir inställt i morgon.
Alltså måste jag vänta ytterligare en vecka innan vi lärare får börja med vår ridkurs här på skolan. Läraren är nämligen sjuk och hon vill inte släppa eleverna ensamma med oss första gången. Och ja, det kan jag förstå, känner man oss så finns inga tvivel på detta :-)
Men det kändes tungt att få detta besked det måste jag säga.
Men nu ska det i alla fall bli skönt att bara åka hem och slapp. Det är ju också min tv-kväll idag. Det okända, paranomal state och Medium. Har blivit så att det är bara måndagar som jag sätter mig ner framför tv'n. Tufft att ha så många kanaler som jag har och bara utnyttjar dem på måndagarna i stort sett. Kanske dags att se över sitt kanalutbud och spara lite pengar i stället.

Nä nu är det dags att åka hem, sonen ringde precis och sa att maten snart var klar så man slapp laga mat också. Härligt med duktiga barn.

Inga kommentarer: