måndag 22 mars 2010

Bildredigering för inspiration

Nu börjar idéerna komma krypande inför påskens fotografering. Nu kommer det kanske inte att bli några slott men fullmånen ska i alla fall vara med. Men det kommer att krävas flera fototillfällen. Ett med modellerna och ett tillfälle där jag ska fota skogen i fullmånesken. Sedan får det bli jobb i photoshop för att få till det hela.
Denna bilden är en liten försmak på hur jag tänkt det hela.
Nu återstår bara att hitta lämplig plats för fotograferingen. Förhoppningsvis ska jag få till allt reda vid fototillfället men det kommer inte att vara fullmåne vid detta datum så vi får se hur mycket efterarbete som krävs. Kul är det i alla fall verkligen ha en idé innan man börjar själva fotograferingen.

4 kommentarer:

MIA sa...

Hej!
Jag måste säga att jag börjar känna mig hemma med denna bild, jag älskar fullmånen man kan tolka det på olika sätt men för mig är det enorm styrka intressant.

Göran sa...

Härligt att höra Mia. Och ändå är detta bara ett litet snabbjobb för att få lite inspiration. På något vis håller bilderna på att visa sig för mig hur jag tänkt gå till väga och hur jag vill ha det.
Har faktisk aldrig känt så här in för en fotosession tidigare så vi får väl se vad som händer, kanske skiter sig allt i slutändan, fast det ska vi väl inte tro :-)

Tim sa...

Roligt att se någon med kreativa idéer! Hur landa du projektet sen?
/Tim

Göran sa...

Tim du kan kolla 18 april "Häxprojektet klart". Där finns ett bildspel. Tyvärr har jag inte gjort några mer lite mer extrema photoshopningnsbilder som denna men än hinner det komma. Vi hade hur som helst en härlig fotodag med flera mediala personer ute i skogen så energierna strålade :-)