måndag 29 mars 2010

Dagens fotolektion


20100329-_MG_3695
Originally uploaded by G Er Foto
När vädret är som det är så får man gå inomhus. Och egentligen så skulle jag idag ge mina elever skriftligt läxförhör men efter som ingen klagade då jag sa att vi i stället skulle gå till djurhuset och fota djuren där. Jag som trodde de skulle bli jättelessna att inte få skriva prov. Tänk vad fel man kan ha.
Att fota i djurhuset med alla dessa lampor i dess olika färger är inte det lättaste och även det att inte blåsa på för fullt med blixten utan blixtkompensera så att det ser naturligt ut. Även kompositionen är viktig så man inte får med en massa onaturliga saker i form av lampor, delar av terrariumen ock liknande.
Men tyvärr som jag skrivit tidigare så skulle jag vilja ha klart väder så att jag kan fota mina bakgrunder som ska användas till mitt häxprojekt i påsk. Tyvärr ser det ut som om jag måste leta efter lämpliga bakgrunder vilket jag inte tycker om. Och andra sidan så kanske vi får så bra bilder under påsken så inga bakgrunder behövs men det vet man ju inte förrän då. Och skulle det skita sig så får väl bilderna vänta en månad så får jag ju en ny chans till att fota skogen och fullmånen.

Inga kommentarer: