lördag 27 mars 2010

Ljuslek


änglaljus
Originally uploaded by G Er Foto
Idag har jag testat en massa saker som jag kan ha nytta med både inom foto och förhoppningsvis även utanför fotograferingen. Vad gäller foto så jobbar jag fortfarande med mitt häxtema som ska ske under påsken och försöker lära mig mer om ljussättning och magin med häxorna. Därför provade jag idag att sätt upp ett typ altare med ljus, spegel, rökelse och allt som nu behövs. Svårigheten med att fota detta är ju att få till ett lite mystiskt ljus men ändå klart och trevligt. Ett annat problem är ju då man jobbar med en spegel att inte själv hamna med i bild.
Och när jag ändå var inne på detta med magis så tog jag och satte mig in i magins värld med hjälp av en Ametistpendel. Och dröm om min förvåning när allt verkade fungera och svaren stämde som jag fick av den.
Nu har jag naturligtvis bara ställt de frågor som jag redan har svaren på men det var så uppenbart att ja och nej kom på rätt ställe.
Naturligtvis fick jag lov att även ställa några frågor som jag inte ännu vet svaren på men om även de nu stämmer kan jag ju inte säga men positivt såg det ut kan jag säga.

Inga kommentarer: