fredag 5 mars 2010

Misstag

Ibland lyckas man med saker som man egentligen inte ska göra men som ändå händer. Jag fick ett samtal idag som jag tyckte var lite konstig så jag skickade ett sms till en vän och ifrågasatte om han hört något.
Tyvärr skickade jag sms's till personen som ringde så jag fick tillbaka ett svar där det stod "detta har du väl allt skickat fel va".
Så jag svarade att visst hade jag gjort det men det gör inget för då kan vi ju ta och reda ut allt du och jag istället. Och jag frågade varför denna personen jagade info om allt jag gjorde hos kompisar istället för att fråga mig direkt. Svaret jag fick var att personen brydde sig om mig. Men inget svar kom varför inte fråga mig direkt.
Jag skickade flera sms för att försöka få svar på de andra frågorna som stod men inget svar kom.
Varför kan inte folk vara ärliga och säga som det är. Jag har alltid hävdat att om man inte kan svara direkt till personen i fråga som man pratar om. Då måste man ha något att dölja. Eller har jag fel?
Jag var ärlig och helt öppet och hade inget att dölja i mina frågor. Men personen i fråga vågade inte svara på mina frågor. Trotts att jag vet hur många gånger person har sökt information om allt jag gör.
Hur ska man kunna lita på en person som ena gången vägrar göra en tjänst och nästa gång ringer självmant och erbjuder samma tjänst utan att man ens frågat, något lurt är det med det anser jag.
Och varför om man är så intresserad av vad jag gör, när jag själv erbjuder att svara på frågorna så kan den fråga. Så får de svar, då får man inga frågor.
Under samtalets gång när personen ringde så lade jag till och med frågorna i mun på den som jag visste hade frågats om men inga frågor kom då heller utan samtalet undveks. Varför? undrar jag, det måste bero på feghet.
Frågar man mig så får man svar. Ja, kanske inte om man ringer och skriker eller hotar eller liknande för då kan även jag vara vrång men ringer man och ber om ett svar så visst.
Finns det en ärligt bakgrund till att man vill ha svaret så är det ok för mig. Det måste väl ändå vara bättre att fråga direkt till personen än gå till andra. Eller är det så att man egentligen inte vill veta riktiga sanningen? Inte vet jag men något är det i alla fall.
Själv ser jag det som så att jag kan fortsätta skicka sms till fel adress för mig skadar det inte. Har man bara ett ärligt uppsåt så står man på fast mark.
Jag har också förklarat varför jag ställde de frågorna som jag gjorde men jag fick inget svar på det heller så jag ser det som att jag i alla fall har rent mjöl i påsen.

3 kommentarer:

britta sa...

Suck! Vad är det nu du råkat ut för? Tänk att denna ärlighet ska vara så jobbig, tänkte säga att du kanske ska börja som de flesta andra, och säga en sak men mena en annan, men nej, fortsätt du, att vara ärlig, det håller bäst i längden :)
Britta

Göran sa...

Ja, jag mår inte illa av detta Britta. Som jag sa så har jag bara sagt som jag tycker och inte ljugit så jag har mitt på mitt torra.
Det är de som inte kan stå för vad de säger som mår dåligt. Själv har jag så mycket stöd från vänner nu så jag lutar mig mot dem istället och går en rak linje.
Kan också säga att det reddes ut så mycket frågetecken igår så inte mycket att gå och grubbla på längre så nu får man väl bekymmer för det istället haha,
Nä nu ska vi vara positiva igen. Allt är bra

MIA sa...

Jag är inte förvånad!!! Människor är så fruktansvärt avundsjuka och svartsjuka, tänk om de visste hur illa de mår!!Men det vågar dom inte, inte vågar dom stå för någonting, tänk att livet känslorna ja just det känslorna är så skrämmande, ja så här är det de har inte kommit längre med sig själva undrear om dom vet vem dom igentligen är?Jag vet trots allt inte vad du råkat hamna på för mina nu men det är bara att gå runt och låta det passera men det är i bland svårt.Var dig själv det är jag och det är det som skrämmer.