lördag 6 mars 2010

Orättvisor och våld


20090806-_MG_2244
Originally uploaded by G Er Foto
Livet är konstigt. När en annan börjar komma tillrätta med sitt liv och må riktigt bra så livet känns som en dans på rosor.
Då råkar ens kompis ut för våld och orättvisor i stället. Och detta helt och hållet beroende på personer som inte mår bra och inte klarar av att andra lyckas här i livet. Med andra ord avundsjuka.

Det gör så ont när man får reda på att vänner som man vet aldrig skulle göra någon illa plötsligt blir utsatt för våld och orättvisor på detta vis.
Det enda jag kan glädja mig åt är att personen i fråga är stark och kommer att gå vidare med sitt liv och att det finns vänner som stöttar.
Men det tragiska är egentligen att de som skulle behöva hjälp är de som utsatt personen i fråga för detta. För det är ändå de som mår dåligast.
Du som utsatts för detta ska veta att jag och andra finns till din hjälp precis när du själv vill. Detta vet du också för annars skulle du inte ha kontaktat mig idag. Och tveka inte att åter ta kontakt när det behövs.
Jag och dina vänner finns för dig och vi ställer alltid upp.
Du är en god vänner och vänner ska man vara rädd om, därför värnar vi även för dig.
Yttre skador läker men det är värre med inre, dessa kan vara svåra att läka av sig själv. Det är därför man har vänner.

Inga kommentarer: