fredag 5 mars 2010

Operation

Ja idag trodde jag att jag bara skulle på undersökning på lasarettet i Mora men de opererade direkt jag kom dit.
Jag har nämligen haft en knöl i läppen och en uppe på skallen.
Nu gick allt utan problem i alla fall även om läppen känns lite sladdrig efter bedövning och allt :-)
Dock kändes det ju lite hemskt att efter onsdagens frissabesök så kommer sjuksköterskan med saxen och klipper en på skallen. Jag lovar att Mia var duktigare att klippa än sköterskan för nu har man ett litet hål mitt på skallen, men som tur så växer det ju ut igen och inte var det någon stor yta de klippte bort heller. Hoppas jag för jag har inte vågat titta. Lite svårt att se mitt uppe på skallen tyvärr.

2 kommentarer:

britta sa...

Usch, knölar låter ju alltid lite läskigt men antar att det här var av den snällare typen, förstår att du helst inte vill se hur det ser ut "där uppe". När man var liten gjorde ju ett sår dubbelt så ont om man fick se att det kom blod också, lite samma psykologiska effekt som vuxen tror jag.
Det man inte vet om lider man inte av heller sägs det, och det är såå sant, i många avseenden.
Krya på dig!
Britta :)

Göran sa...

Inga som helst problem med detta heller. Allt gick bra och jag har inga känningar alls av det. Så livet leker fortfarande :-)