torsdag 4 mars 2010

Blåsig fotosession

Idag har jag haft en underbar dag tillsammans med Mia uppe på toppen av Åsledsberget i Leksand. Vårt mål var att fota vitt i snön och får jag säga själv så blev det lyckat. Även om det ser varmt och skönt ut på bilderna så kan jag säga att det inte var vamt för Mia då det blåste ganska så häftig nordanvind och med den tunna klädseln hon hade så fick vi ta en hel del pauser så hon fick värma sig. Och alla vet säkert att jeans och snö inte är bästa kombinationen :-)
Mia är en naturnära människa och det var lite av det som vi vill plocka fram. Bilden av henne liggande i snön symboliserar lite av korpen i henne (tror man kan säga så).
Också att få denna utsikten i bakgrunden som vi fått symboliserar naturmänniskan i henne så trotts nedkylning hoppas jag hon är lika nöjd som jag efter dagen.
Fler projekt är inplanerade men då hoppas vi på lite varmare väder.

4 kommentarer:

britta sa...

Blir så inspirerad av dessa bilder, skulle vilja se Mia i Rättviksdräkt med den vita korta pälsjackan som hör till (tror du vet vilken jag menar), tillsammans med Djarfur i miljön kring gammelgården, skulle kunna bli hur fint som helst tror jag.
I alla fall så var "korpen" bilden häftig, men hu va kallt med huvudet i snön :)
Britta

Göran sa...

Tack Britta

nu har vi ytterligare en ide att fota och jag håller med det blir kanon

britta sa...

Undrar om Mia skulle vilja ha ett ord med också??
Eller ska vi säga, "som man bäddar får man ligga" :)
Vi kan inte rå för att hon är en tacksam modell, eller hur? :)

MIA sa...

HEJ! Ja dagen var givande, men fruktansvärt kallt, jag insåg att man klarar mycket i dag korten säger mycket om mig det är bara att tyda dom. De upplevelser man får vara med om i det kreativa fotot är som denna dag värd att frysa.Korpen fotot är för mig helt sanning frihet. MIA