lördag 20 mars 2010

Knepigt inlägg

Känns lite knepigt att skriva ett inlägg om något som man egentligen inte vet något om, eller egentligen vet jag väl men inte riktigt fattat ännu? Nu blev det ännu mer komplicerat :-)
Men för att göra det lite kort så är det så att jag har på senare tid träffat en del nya vänner, eller om de träffat mig vet inte riktigt? Vi säger bara att vi har sammanförts, blir lättare så.
Dessa vänner har hur som helst hjälp mig med massor men nu börjar ja få reda på att jag både hjälper och lär dom en hel del utan att riktigt veta vad jag gör, men tydligen har jag god inverkan på dem i alla fall.
Och för min del skulle jag väl bara kunna vara nöjd med att ha denna gåva att hjälpa men tyvärr nöjer jag mig inte med det utan jag är och förblir den som alltid vill veta vad som händer och sker så nu är det bara att plugga igen :-)
Ärligt talat så är jag inte direkt överraskad heller då jag haft detta på känn ganska länge men inte heller då vetat vad det har betytt, men nu med hjälp av dessa vänner så är det mycket lättare att fortsätta forska (om man nu kan kalla det för forska). Jag vet att de alltid finns för mig och jag lovar jag finns alltid för dem också och jag hoppas att jag längre fram ska vara mer medveten om vad jag kan göra också.
Jag har haft massor med frågor till dem men lite elaka är dom också när jag hela tiden får svaren av dem att du vet redan, lyssna till ditt inre så har du svaren, ja ja, jag lovar jag ska lära mig :-)
Flera som läser detta kommer säkert börja tänka att nu har det snurrat runt totalt hos honom men jag lovar att de som förstår också håller med mig och förstår.
Tycker denna gamla video och låt får symbolisera mig denna gången.

3 kommentarer:

britta sa...

De som tycker att det "snurrat runt totalt" som du säger är oftast de som är livrädda för att det faktiskt skulle finnas något bortom det som går att se,förstå och ta på.
Jag får väl räkna mig till de där som förstår och får väl bara säga "Välkommen i klubben" :)
Britta

MIA sa...

Japp det är bara att gilla läget vill säga livet.Välkommen i klubben som Britta säger, livet när det börjar ja då blir det berg och dalbana.Men fascinerande, jag själv får räkna mig till dom som förstår kanske för mycket men det får man leva med.

Göran sa...

Mmm, jo ni är ju några av de som förstår så jag kan väl bara säga tack för att ni finns.
Själv gör jag allt för att lära mig mera och jag hoppas att jag en dag ska förstå vad jag åstadkommer. Det börjar klarna kan jag säga :-)
Och det är så underbart att ha er som vänner igen måste jag säga.