onsdag 31 mars 2010

Den stora dagen...


Ja då är den stora dagen avklarad. 38 lag och över över 300 elever plus lärare ställde upp i årets Påsksmäll i innebandy på Stiernhööksgymnasiet. Vi i personallaget klarade oss väldigt bra men fick vika oss i finalen mot ett mycket välspelande komvuxlag (Omvårdnadslinjen) grattis till dem.
I damserien lyckades mina tjejer i SP08 ta hem segern och det gjorde att min röst lyckades försvinna vad det nu kan bero på? :-)
I övrigt så gick det väl ganska lugnt till väga förutom i kvartsfinalen då en elev lyckade slå min käke ur led med som jag ser det mycket ful axel. Hade det vart under spel hade det väl vart ok men domarn hade precis innan blåst. Nu lyckades jag slå tillbaka den men jag såg väldigt många spelare väldigt länge efter så det är väl möjligt att det blev en liten släng av hjärnskakning också.
Men men det är sånna smällar man får ta ibland. Sport är sport och ibland går det lite hårt till.
Tyvärr måste jag säga att jag själv skäms över mitt eget beteende i matchen efter då till och
med mina kollegor häpnade för inte vet jag vad som hände jag brukar aldrig bli arg men i denna matchen körde jag in en elev i ribbstolen så det small efter och minuten efter i nästa hörn så small det i väggen med en annan elev.
Kanske var det även adrenalinet som rann till där också eller så var det sviter från matchen innan som rann till. Men jag kan bara be om ursäkt till de elever som vi mötte för det spelade inte alls hårt eller fult på något vis. Det var bara jag som spelade hemskt fult och har väldigt dåligt samvete för detta. Jag brukar var den snälle som alltid tycker illa om fult spel och säger till när det är för hårt, men tyvärr inte idag (i denna matchen då vill säga)
Men jag har i alla fall bett eleverna i fråga om förlåtelse så jag hoppas allt är uppklarat.
Vi får se hur jag mår i morgon efter allt detta för när jag kom hem började jag att se dubbelt igen och jag fick ju faktiskt uppmaningen av omvårdnadslärare att inte
fortsätta spela för mina pupiller såg inte riktigt bra ut så hon när hon kollade men inte kunde jag sluta när vi skulle spela semi och sedan final heller. Och käken börjar också ömma något grymt så vi får väl se hur mycket sömn det blir i natt :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Göran, nu blir man ju nästan lite orolig. Är det indianen och krigaren i dig som fått lite för mycket utrymme tro?
Fortsätt att vara snäll du istället, det lönar sig till nästa liv :)
Hoppas att du själv inte fick alltför stora skador, låter inget vidare med käke urled och ev hjärnskakning.
Ta det lugnt nu och Glad påsk! Och lycka till med häxfotot.
Britta :)

Göran sa...

Ja du är inte själv att vara oroligt då jag som jag skriver även själv blev orolig över vad som tog åt mig men kommer nog snart en förklaring. Tror i och för sig att jag har det också men det kan du få reda på en annan gång för ingen skulle tro det här i alla fall (Finns de som påtalat en viss överdos, men om det går under doping de jag kan ha fått i mig har jag svårt att tro, det har ju dock lite med det du börjar kommentaren med att göra kan jag säga :-)
Och vad gäller skadorna så har jag sett lite konstigt under dagen också och käken ömmar lite och vill inte riktigt vara med när jag äter men jag avvaktar en stund till så får vi se vad som händer.
Både du och jag vet ju vilka gymnastiska övningar man kan råka ut för på sjukstugan. Och inte vill jag jag då få höra "ja, du kan bita" I fall läkarn skulle få för sig att känna styrka i käken inte hahaha