tisdag 2 mars 2010

Fotoklubbsmöte


Fotoklubben
Originally uploaded by G Er Foto
Ja idag är det åter månadsmöte på fotoklubben och för min del så är jag framlottad som månadens fotograf och ska av den anledningen visa några av mina bilder. För min del blir det nu mitt bildspel som jag har gjort. Nu har jag ju några fler men jag ska välja ett av dem om nu inte medlemmarna vill se flera vill säga.
Vi har på vår klubb gjort så att vi alltid har månadsvärdar som sköter hela upplägget av kvällen, detta har gjort mötena mycket mer värdefulla och roliga.
Och betydligt mycket lättar för mig som ordförande :-)

Det har blivit lite dåligt med fotograferande på sista tiden men i morse gjorde jag en lite runda för att kolla in om jag kunde få lite fina snöbilder men den vägen jag tog tillät inte att man hade ögonen någon annanstans än på vägen.
Jag valde nämligen att åka förbi sjön Brossen och där hade de inte plogat så det var två spår att åka i och över decimetern med snö på sidan om spåren. Så det var bara att hålla farten uppe.
Vi får se vad som händer i morgon då jag ska till frissan på förmiddagen så det kan bli lite tid efter det. Om nu inte frissan själv ställer upp som modell vill säga :-)
Det lär visa sig i morgon nu måste jag förbereda lite bilder som ska skickas in för utskrift och som senare ska hängas på klubbens utställningar. Mycket nu...

5 kommentarer:

britta sa...

Skönt! Nu kan jag helt släppa tankarna på att ev gå med i er fotoklubb, skulle aldrig....aldrig klara av att vara "värd" el vad du kallade det.
Fy tusan vad läskigt det låter, har nog rätt mycket "social fobi" ändå. Men som sagt så var det ju skönt att ha ett beslut mindre att fatta, så tack för det avslöjandet:)
Hoppas att kvällen blev lyckad i alla fall:)
Ha det bra
Britta

Göran sa...

Haha, nu är det så Britta att vi tvingar ingen så det kan börja fundera på att gå med igen. Jag lovar att du kan få vara med utan krav. Synd va :-)

britta sa...

Nejdu! Mig lurar du inte, och skulle ändå betraktas som typ "utomjording" el något för att jag inte vågar prata så mycket som alla andra, det brukar sluta så när jag ska försöka ansluta mig till en ny "grupp" människor. Är liksom för trög i starten så innan jag vågar börja prata med folk så har de redan gjort sin bedömning av mig som antingen stram eller helt enkelt väldigt underlig, och därmed någon man ska undvika.
Men, men sånt är livet för mig och vi är ju alla olika som tur är :)

Albin fick i alla fall med sig mössan så jag hoppas att den har hittat fram till sin ägare nu !
Ha det
Britta

Göran sa...

Ja, vilken tur att alla är olika. Själv kan jag säga att jag aldrig har då sett dig som stram eller underlig så det så.
Men jag vet hur det är att komma in i grupper har själv haft det problemet och man är hemskt duktig på att trycka ner sig själv i dessa lägen.
Och ja vi får väl se om mössan hittat sin rätte ägare :-)

Själv får jag väl se vad Mia gör med mig i morgon om jag också måste bära mössa ett tag fram över haha
Fast ärligt talat så tror jag inte det :-)

britta sa...

Nej det är ju det som är så roligt. Folk som känner mig vet ju att jag inte är särskilt underlig el stram heller för den delen, fast ibland kan det vara lite kul att inte vara som alla andra och smälta in i en grupp på en gång. Dels kan man överraska genom att plötsligt säga något oväntat, och vid ett tillfälle trodde en människa helt säkert att jag var synsk, och hon hade nog en hel del att dölja eftersom hon var livrädd för att vara i närheten av mig.
Hihi skoj faktiskt!
Hur som helst så behöver du inte vara orolig över Mias klippning, hon är proffs vet du!
Mvh Britta