tisdag 9 mars 2010

Roligt nästan jämt...

Nu har jag gått och väntat på pellets i flera veckor. Först var det problem med leveransen då deras lager hade brunnit. När de väl öppnade och jag kunde beställa då fick de problem med leveranserna på grund av all snö då vissa vägar var svåra att ta sig fram på.
Så själv har jag fått åka och köpt småpartier i flera veckor för att klara kylan.
Igår fick jag däremot reda på att de skulle komma med min leverans idag så det kändes kanon.
Så idag när jag kommer hem, då hade motorn i pannan skurit och strax efter att jag konstaterat att den skurit. Ja, då kommer min pelletsleverans :-)
Så nu har jag massa pellets men ingen fungerande panna att bränna den i så nu får jag köra på elpatron tills de har bytt ut motorn.
Men jag är positiv. Det är ju inte -30 ute. Den pajade ju när värmen började komma. Helt otroligt.
Vill även passa på att skicka en hälsning till min kompis och hennes son då han så tragiskt blev nedslagen på hans skola och hon fick sitta på akuten med honom då han åkt på hjärnskakning. Kan bara säga att det är för jävligt.

Man försöker tänka positivt men det är fan inte lätt många gånger.

Och i morgon ska jag upp tidigt för att spela innebandy på skolan. Springer säkert med huvudet in i någon ribbstol eller liknande. Nä, positivt ska vi tänka, sorry...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja inget kul alls. men jag hoppas att det löser sig snart. /Camilla

britta sa...

Håller med om att det inte alltid är så lätt att vara positiv, men jag försöker se motgångar (som alltid dyker upp just när man tycker att man varit positiv länge) som en utmaning från någon liten "djävul" som representerar de människor som tänker negativa tankar om en,och sitter någonstans och gnuggar händerna och tänker: Nu ska vi se hur hon grejar det här, den där äckligt positiva människan!
Då får man ny kraft att visa att man inte tänker låta sig påverkas och vips så verkar t o m en brunnen pelletsbrännarmotor som ett ganska litet problem egentligen.
Så låt dem inte ta dig, alla de där negativa krafterna, och visa dem att de inte kommer någon annan vart än att bara slösa bort sina egna liv och egen tid på att gå och tänka negativt om andra.
:) Britta

Göran sa...

Inga problem Britta, jag väger det negativa mot det possitiva just nu och då vinner det possitiva lätt. Jag ser ljust på framtiden, vad är väl pengar? Och som jag ser det, det var ju inte -25 ute :-)

MIA sa...

Hej! Kan bara instämma med att man överlever sig själv ,med att inte brytas ner men ibland undrar man när det ska ta slut.Jag lovar jag vet Kram MIA

Göran sa...

Mia, jag kommer inte brytas ner i första taget. I alla fall inte som det känns just nu. Tycker allt verkar gå mot en positiv framtid för mig så jag har inget att klaga på. En skuren motor i pelletsbrännaren är väl inget att klaga över :-)