tisdag 23 februari 2010

Årets batalj avklarad

Ja då har man klarat av ett av årets styrkeprov, nämligen bandyturneringen på skolans friluftsdag. Sex matcher varav varje match varade 18 minuter. Att vi sedan lyckades komma på en fjärde plats av sex stycken lag är ju inte fy skam. Att vi lärare har en medelålder på ca 40 år och eleverna är vältränande både bandy och hockeyspelare på 16-18 år säger väl också en sak om att vi inte är blåsta på idrott i alla fall.
Nu kan sägas att vi inte har en chans att hänga på dem i deras tempo men vi får väl se det som så att vi går på rutin :-)
Nu är det bara att vänta på skolans innebandyturnering som går av stapeln veckan före påsk.

En annan sak som jag nog också går och funderar starkt över är nog hur jag ska må de närmaste dagarna. Misstänker stark träningsvärk nämligen.

5 kommentarer:

britta sa...

Här kommer min testkommentar, få se om det lyckas!
Mvh Britta

britta sa...

ja "undrens tid är inte förbi" tror det funkade!:)
britta

Göran sa...

Haha det måste bero på din eminenta lärare, eller var det hotet att jag skulle besöka dig igen :-)

britta sa...

Självklart beror det på din lärarkompetens!
Och vad det gäller besök så ser jag inte det som något hot, vi måste ju se till att "mata skvallerkärringarna" så att dom får något att göra också! ;)

Göran sa...

Ja du har så rätt. Vi får fortsätta med våra "så kallade" privatlektioner :-)
Vi har i alla fall kul haha