tisdag 16 februari 2010

Ärlighet


Frostig ros
Originally uploaded by G Er Foto
Att vara ärlig ska inte straffa sig sägs det men hos mig har det slagit tillbaka ordentligt. Men som många säger så lönar det sig i längden och det är väl bara att hoppas.
Man säger som det är att känslorna inte är det rätta och tycker det är ärligt innan man går in i något djupt förhållande, då blir man beskylld för än det ena än det andra.
Jag har pratat med flertalet vänner och alla säger och håller med om att jag är som en öppen vägg och i stället för att hålla tyst om vissa saker så säger jag som det är i stället. För mig är det att vara ärlig men jag kan ha gått fel skola.
Allt detta resulterade hur som helst i att jag beslutade för att lägga ner min Facebook.
Nu blev det inte riktigt så när en sann vän till mig stoppade mig och i stället sa att jag skulle plocka bort alla som jag inte visste eller kunde lita på.
Sagt och gjort så gjorde jag så och plockade bort över 200 st "så kallade vänner". Nu har jag inte sagt att alla som jag plockat bort är opålitliga utan det är bara så att jag valde att ha kvar bara dem som jag litar på och som jag träffar privat.
Jag ska också göra allt för att försöka att inte berätta något och får väl i stället börja ljuga eller gömma mig så jag inte sprider ut en massa sanna saker om mig eller andra. Tydligen bättre att ljuga.
Men jag vet att det kommer bli oerhört svårt att täppa till denna väggen men jag ska göra mitt bästa.
Jag har också lovat de vänner jag pratat med att jag ska resa mig ur detta och då ska jag bli otroligt stark. För det är i alla fall så att jag har upptäckt att jag har massor av vänner, trotts min rensning på fb så blev det 119 st kvar :-)
Så till alla, tycker ni jag blir tystlåten så har ni förklaringen här.

Inga kommentarer: