torsdag 25 februari 2010

Komentarer

Det har kommit till min kännedom att det kan vara knöligt att kommentera på min blog. Därför tänkte jag reda ut hur det går till på ett så pedagogiskt sätt som möjligt. Vet ju att jag har dataelever som läser blogen så det är ju lite skamligt att de inte ska kunna kommentera inläggen :-)

1. Klicka på kommentar under inlägget
2. Skriv det ni vill i rutan under "Lämna din kommentarer"
3. Under välj identitet har ni tre alternativ ni kan välja.

Alt 1. om ni har ett konto på google kan ni klicka i denna

Alt 2. Är jag lite osäker på vad det är men jag förmodar att det är andra blogsiter så är ni medlemmar där kan ni välja detta alternativ.

Alt3. Namn/url väljer ni om ni inte har något av ovanstående. Här är det bara att skriva i ert namn. Har ni egen hemsida eller blog kan ni även skriva i denna på url. Men detta är inget krav, lämna tomt om ni vill

Alt4. Ja, vill man vara helt anonym så använder man detta alternativ, vilket jag inte hoppas att ni vill göra då jag hellre ser vem som kommenterat. Har man något att dölja eller inte vågar stå för det man säger så behöver ni inte kommentera heller.

Nu hoppas jag att det ska kunna bli lite fler som kommenterar :-)

Inga kommentarer: