fredag 26 februari 2010

Bildspel

Idag har jag jobbat med ett bildspel som ska sättas ihop för visning på tisdag och jag började faktiskt med att leta musik. Och när jag väl fann musiken så blev bildvalet mycket enkelt.
Musikvalet kan kanske låta lite dystert då jag kommer använda mig av Gabriellas sång med Molly Sandén och I'm alive med Celine dion.
Båda låtarna har texter som mycket stämmer in på mig just nu, och bildvalet också men det kommer jag inte att avslöja ännu men mycket har med mitt liv att göra och hur jag känner just nu och vart jag är på väg och vad jag har för intresse så jag tror att det ska bli bra.
Jag brukar vara mycket noga med mina musikval då musiken och dess texter brukar säga mycket om mig och vad jag känner och tycker. Och denna gången tror jag att jag även kommer att lyckas kombinera det med bilder. Så visst det kommer att vara lite avslöjande men så länge man är ärlig behöver man inte dölja något anser jag.
Men vad jag har förstått så tycker många att man är lite farlig om man gör som jag gör nu men det får stå för dem. Jag gör som Molly sjunger i sången "det är nu som livet är mitt, jag har fått en stund här på jorden...". Jag tänker nu ta vara på det jag har kvar och verkligen leva livet, förhoppningsvis.

6 kommentarer:

britta sa...

Ja dessa tillfälligheter, lyssnade på Gabriellas sång för någon timme sedan, har den med på min spotify lista, gillar den och känner att den även representerar mycket i mitt liv just nu, bra låtval av dig tycker jag !
:)Britta
Ps Gillar I´m alive också, är lite "kaxigare" än Gabriellas sång men har egentligen samma budskap!

Göran sa...

Ja det är mycket konstigt som händer men det är väl bara att hänga med. Själv betyder texten i Gabriellas sång mycket för mig.

britta sa...

Japp, bara att hänga med, spännande är det i alla fall, kanske ska tillägga att det i mitt fall inte är någon annan än jag själv som hållt tillbaka, har ägnat de senaste snart 17 åren åt mina barn och ångrar absolut inget av det, känns helt rätt och just därför är det så spännande att känna att det är min tur nu ! Får väl se vad livet har att erbjuda, blir väl inte roligare än vad man gör det.
Känns i alla fall bra att vara en av dem som kan koncentrera sig på sitt eget liv och inte lägga sig i och "prata skit" om andras;)

Göran sa...

Ja Britta, du behöver inte prata skit om andra. Det finns det andra som gör så följ du din linje så ska du se att allt blir bra.
Själv har jag lyssnat och lyssnat på denna låten ikväll för att känna vilka bilder jag sak ha och just nu känner jag att det finns inte en mening som inte stämmer in på mig för tillfället.
Och sista slut raden är klockren. Precis så är det.

teamdjarfur.blogg.se sa...

HEJ MINA VÄNNER

Vad ska man säga? Det stämmer och du Göran Celines låt är helt suverän, den artisten är en av mina favoriter.Ja det finns ingen tid att spilla bara börja leva,som sagt dikten du skrivit den är så sann,vilka poeter ni är dags att plocka fram den sidan, kärleken och skönheten man måste våga och börja plocka fram den och den finns. Många gånger blir man överraskad när man minst anar står man mitt i ett känslosvall, men det är då livet är värt att levas,då blir det kreativt.Tillfälligheterna dom bara är där rätt som det är, och vet ni jag tycker man ska våga ta dom, det är svårt men utvecklande.En stor kram till det nya livet.Sanna vänner växer inte på träd så dom man lyckas plocka skall man bevara. MIA

Göran sa...

Tack Mia
Men nu ska vi också få detta med din länk att fungera :-)
I fältet namn skriver du Mia och i fältet webadress skriver du http://teamdjarfur.blogg.se
Nästa gång du kommenterar så ska det fungera, jag lovar, skam den som ger sig.