måndag 22 februari 2010

Nya uppdrag

Idag har jag vart och rekat för lite foto och tror mig ha en bild framför mig hur jag ska lägga upp mitt projekt. Isberget på bilden är ca 2.5-3m högt men det blir inga bra bilder på det som det ser ut nu utan vad jag har tänkt mig är att få bort snön så man får fram den rena blåa isen under.
Sedan känns det som om det skulle behövas mycket ljus för att få det riktigt bra. Så trotts att jag inte gillar sol så blir det nog en nödvändighet för att lyckas. Hade jag haft mobila blixtar hade det gått att fixa men har tyvärr inget batteri till dem. Så det får bli sol och reflexskärmar.
Sen har jag också fått klart idag med mitt fotoprojekt för högskolekursen vad jag ska göra för projekt. Uppgiften är att jag ska fota två olika lokala näringsidkare i dess egna miljö och berätta med hjälp av bild vad de gör. Ingen lätt uppgift men skam den som ger sig. Nu har mitt engagemang legat nere för denna kursen länge men nu ska jag ta mig i kragen igen då jag nu har klart med två personer.
Jag kommer fota min bror som är hovslagare och min tanke där är att få bilden att berätta om ett gammalt anrikt yrke, så jag misstänker att det blir lite svart vitt där.
Det andra blev klart idag när en vän ringde mig och, ja, efter vi pratat klart började jag fundera vad hon egentligen ville? För vi pratade ganska länge men jag vet fortfarande inte vad det gällde, hon sa bara att nu har jag ditt nummer och ja, det märkte jag ju för annars skulle hon ju inte ha ringt.
Så eftersom jag vet att du läser min blogg så kan du väl ringa igen om det var något viktigt du ville, annars fick vi ju en hel del utrett i alla fall så jag är nöjd.
Hur som helst så blir mitt andra fotoprojekt att fota en frisör i arbete och där har jag lite tokiga idéer som jag inte riktigt vet hur jag ska få till men det får jag jobba på. Det kommer i alla fall inte att bli svart/vitt :-)

En annan sak som vi pratade om var varför jag känner att jag mår dåligt när jag ser andra personer må dåligt trotts att de är personer som jag har gjort mig mycket illa och jag egentligen skulle må otroligt bra över att de lider men även det tror jag att jag fick svar på. Samtalet blev lite abrupt avslutat då jag fick en massa elever på mitt kontor men men som sagt så tror jag att jag fick ett svar i alla fall. Annars får jag det säkert vid senare tillfälle.

Hur som helst så ser sportlovet ut att bli en hel del jobb, men roligt sådant.

Inga kommentarer: