lördag 20 februari 2010

Vinter på Siljan


Ja då har man vart ute och titta på lite olika fordon i snöstormen. Det blåste ganska så friskt ute på Siljan kan jag säga. En hel del folk var det ändå som trotts detta hade tagit sig dit. Många var det också som hälsade men som man ändå inte kände igen då man bara såg ögonen på dem. Efter att jag lämnat sjön så åkte jag och köpte lite mat och då kom min kusin också dit så jag frågade om han också hade vart på sjön. Ja, sa han. Det var jag som hälsade på dig :-)
När jag seda var hemma så skulle jag naturligtvis vara lika duktig som vanligt så jag skulle stoppa ner kameran i en plastpåse inna jag gick in så att den inte skulle få kondens i sig. Men innan jag gjorde det så tog jag ur minneskortet.
Tyvärr så när jag väl var inne och hade gjort allt klart så hittade jag inte kortet. Jag letade överallt innan jag tänkte att kan jag ha tappat det ute. Och visst hade jag gjort det, men vilken tur att jag hittade det i snön. Nästan så man börjar fundera om allt börjar vända och lyckan är på väg.
Själva fotograferingen var väl inte så mycket att skryta om i dag men när jag var på väg hem så hittade jag ändå det finaste fordonet av dem alla. Två av mina kompisar hade nämligen kopplat släden bakom hästen och kört honom ut på isen. Så naturligtvis fick jag lov att fotografera även den. Går man under namnet hästfotograf så får man jobba på det också :-)
Nu är det bara att vänta på vad kvällen har att ge. Vet i alla fall att jag ska följa med min son och hämta en bil hos Leif och Britta. Sen ser det ut som om det skulle bli att sitta hemma fast jag egentligen inte vill men så är det ibland.
Hittade även en annan vän idag som jag inte använt på flera år och det var min gitarr, kändes faktiskt härligt att få dra några accord på den.

Inga kommentarer: