fredag 26 februari 2010

Varför?

Det har varit mycket snack om våren och värmen och allt nu så även jag börjar drömma mig dit och kom då genast att tänka på vår härliga semestertripp som jag och två lärarkollegor plus vår Österrikiska vän gjorde på Mälaren sommaren -09. Segelturen i strålande solsken som tyvärr fick ett litet abrupt då Österrikiskan åkte på någon slags matförgiftningen eller vad det nu var och och blev sängliggandes i två dygn.
Men allt är ändå inte härligt, man försöker på alla sätt att försöka tänka positivt men man får alltid höra om vänner och bekanta som har problem och inte mår bra. En massa negativa krafter går åt på saker som man egentligen inte vill lägga ner energi på men som man ändå är tvungen för man vågar inte ta steget och bryta sig loss.
Många har sagt att man vet vad man har men man vet inte vad man får. Och det är nog rätt men hur mycket får det kosta.
Efter mitt eget uppbrott så har jag lärt mig att trotts mycket tunga stunder så finns det en meningen med allt och jag känner nu att om man bara vill så går det.
Men därför känns det tungt att se och höra vänner som sitter fast och inte vågar. Jag har kommit i kontakt med flera vänner på grund av detta både de som sitter fast, och de som har brutit upp från dåliga förhållanden och jag måste säga att de som mår bäst är de som har brutit upp trotts allt.
Men hade också ett samtal med en kompis igår som fått problem efter sitt uppbrott med sitt ex och jag har också erfarenheter med det är bara erfarenheter man växer med trotts att det känns tungt just i stunden. Men det är där man har sina vänner och jag lovar, vännerna är flera än fienden så det är inte så farligt som man kan tror.
Min uppmaning är att ta vara på livet det finns alltid någon där ute som väntar för den som söker och är ärlig.

6 kommentarer:

MIA sa...

Ja så sant som det är sagt brukar man säga, åter till denna burk som jag inte riktigt är kompis med men trägen vinner, härlig bild man drömmer sig iväg för en stund det r skönt. Nu hoppas jag att detta funkar med adresser. MVH MIA

Göran sa...

Sorry Mia. Förmodligen jag som var dålig pedagog denna gången. den adress du ska skriva till din sida är är denna http://teamdjarfur.blogg.se/
Du får prova igen så ska du se att det lyckas. Trägen vinner :-)

britta sa...

Hallå där!
Vill bara säga att jag också vill vara med när "häst på strand" fotot ska ske, har ju ingen häst men kan ta med mig madrassen:)
Skoja bara! Vill helt enkelt bara vara med som njutande åskådare, och kanske filma lite :)
Britta

Göran sa...

Självklart Britta får du vara med, med din madrass haha

britta sa...

Skulle ju säkerligen bli unika bilder, tror inte att någon hittills fotat något liknande!
;) Britta

Göran sa...

Nä, men det är ju det unika vi vill åt. Varför fota något som redan finns :-)