lördag 27 februari 2010

Kärlek




Har blivit lite inspirerad av min väns dikter så jag tänkte också prova på. Någon gång ska väl vara den första. Kanske blir det även den sista vad vet jag :-)


Jag har så mycket jag vill ge dig
Men vet ej om du tar emot,
Jag har så mycket jag vill säga dig
Men vet ej om du lyssnar,
Jag har så mycket jag vill visa dig
Men vet ej om du ser,
Jag har så mycket jag vill göra med dig
Men vet ej om du gör det med mig,
Jag har så mycket kärlek
Men vet ej om du kan förstå mig..

2 kommentarer:

britta sa...

Jadu Göran! Du påstår att du är en ärlig människa.
Kan jag inte hålla med om när du faktiskt för ett tag sedan påstod att dikter inte var något för dig och inte din "grej" helt enkelt.
Får väl försvara dig med att du aldrig provat, men där ser man vad som gömde sig innerst inne. Det är det som är så kul med diktande, ALLA kan om dom bara vågar prova.
Tyvärr ses nog dikter som något lite fånigt och som bara de där djupa lite udda människorna håller på med. Men det är faktiskt ett utmärkt sätt att uttrycka sig på, lite terapeutiskt faktiskt att skriva av sig.
Jag får alltid en så bra känsla efteråt när jag avslutat en dikt jag är nöjd med, tror att du är rätt nöjd med din också!:)
Ha en bra dag
Britta

Göran sa...

Ja ok då, då avslöjade man sig där också då, att man inte är riktig ärlig, tack Britta för den nedtryckningen :-)
Men ja, jag håller väl med att det känns lite kul och förlösande att bara skriva av sig ibland och ärligt talat så snurrar det mer texter i huvudet så det kanske kommer mera trotts allt :-)