lördag 27 februari 2010

Bildspel med känslor

Mitt Kinesiska horoskop i hästens tecken sa följande idag.

"Du kan få stor andlig insikt idag som dramatiskt förbättrar ditt liv. Du kan ha starka drömma, böner eller visioner. Du kommer att få en känsla av att du vet vad du ska göra med ett problem som har bekymrat dig ett tag nu."

Ja, det hade vart jättetrevligt om allt slagit in, men det har det inte. Men mycket stämmer ändå men tyvärr fick jag, eller har inte fått den där känslan hur jag ska lösa ett problem. Kan det möjligen vara så att det är något som jag inte själv kan lösa utan måste lösas av någon annan, ja inte vet jag. Men en sak vet jag och det är att mitt bildspel blev klart idag.
Ett bildspel som säger väldigt mycket om mig och vad jag lyckats med den senaste tiden.

För att dra en liten bakgrund av det hela så ligger det till så här. Jag alltid haft en liten förkärlek till hästar för både dess styrka och skönhet. Men dess styrka och storlek har också varit skrämmande så därför har jag alltid beskådat dem på avstånd.
Men i och med mitt fotointresse så växte även intresset för hästar igen då jag kunde fånga dess skönhet på bild.
Men desto mer jag vart tillsammans med hästar nu framför allt det sista året har gjort att rädslan har släppt mer och mer. Och jag har börjat komma närmare och närmare utan rädsla och detta beror nog också på att jag har haft turen att träffa väldigt snälla hästar på sista tiden. I början på året fotade jag min brors häst Aldermarin som är helt underbar. Men det största och mest förlösande ögonblicket var nog ändå för några veckor sedan då jag fotade Mia och Djarfur och vi stod och pratade efteråt och jag står och klappar Djarfur då han trycker sitt huvud och nos mot mitt bröst och bara står där och jag kan bara känna glädje, och inte det minst rädsla fanns.
Detta kan nog för många tyckas låta som ingenting men för mig var det hur som helst stort och det står jag för.
Jag har också många gånger pratat om att ta mig upp på hästryggen men det har liksom inte blivit av men jag känner att det nog kommer ske inom en snar framtid förhoppningsvis.
Detta bildspel som jag nu gjort symboliserar mycket och musiken är väl vald till vad jag just nu går igenom.
Jag kan säga att medlemmar i fotoklubben kommer att få se detta bildspel på tisdag då jag är månadens fotograf så ni kan väl låta bli att titta nu, om ni nu inte vill se det flera gånger vill säga :-)

10 kommentarer:

MIA sa...

Jag kan bara säga mitt i prick den styrka och dessa känslor man upplever med hästar är så stort, när jag skriver detta så pillrar mina tårar nerför min kind fyllda av kravlösa känslor kan bara säga jag lever mitt liv genom livet och med hästen som min vän som min styrka det en häst kan väcka inom en måste upplevas den som känt den känslan vet vad som menas vill säga kravlös kärlek fantastiskt bildspel.

Britta sa...

Ja vad säger man? Sitter här och försöker få till en bra kommentar men hittar liksom inte de rätta orden.
Musiken i sig och bilderna för sig är väl nog talande, och när de sen upplevs tillsammans så....blir det nästa för mycket! Fattar inte vad det är dessa djur gör med insidan på oss människor.Varför vill tårarna nästan komma bara för att man tittar på en häst??
För att de är så förbaskat vackra, kloka och.....ja jag vet inte vad, men den som inte känner känslosvall över detta bildspel...ja eller förresten sådana människor finns nog inte.
Bra jobbat Göran, ser fram emot fler.
Britta

Göran sa...

Nu var det ju inte tänkt att någon skulle börja gråta men jag blir naturligtvis lycklig att någon uppskattar vad jag har gjort och som jag säger så har jag ju nått ett stort mål och måste säga att Djarfur satte pricken över i'et
Men detta med att länka till din sida Mia det får vi nog ta en kurs i för det verkar vara svårt :-)

MIA sa...

Ja jag säger ju det att det blir nog privatlektioner, denna burk har ett eget liv eller det är nog jag som inte kan, men jag är envis så det blir nog bra sen?

Göran sa...

Det är bra Mia, snart har vi löst detta. Sätt dit ett "g" till bara i din adress så det står blogg.se så ska du set att allt är löst.
Vi ska ju inte behöva göra någon följetång av detta, eller? :-)

britta sa...

Hej på dig magister Göran!
Inte lätt för dig som har två krävande elever att undervisa på fritiden också, obetalt dessutom, tänkte bara fråga en liten sak.
Om man vill skicka in en bild till någon fototävling, ska man göra den "mindre" då på det sätt som du lärt mig? Eller ska den skickas som den är?
Mvh Britta

Göran sa...

Ingen fara Britta vad gör man inte för att hjälpa till. Om du ska skicka en bild till en fototävling så ska du först kolla om det finns några regler för hur liten eller hur stor den får vara.
Om det inte står något så använd de siffror jag lärt dig för webpublicering. Alltså 900 px för liggande eller 700 px för stående.
Lycka till

Göran

MIA sa...

Tänkte göra ett nytt försök men tvivlen på att lyckas ja dom ska ju övervinnas så just därför.

Jenny sa...

Vilket härligt bildspel :)
Vänta bara tills vinterpälsen har släppt på Marre och Mirre, och det blir sommar! Då kommer det nog bli riktigt fina kort på dessa två glänsare ;P

Göran sa...

Det ska bli med ett nöje att fota dem igen Jenny.