fredag 5 februari 2010

Dags att rycka upp sig

Känns som om det är dags att skriva lite här igen. Såg att mitt senaste inlägg var gjort i september och det kan man ju inte säga är direkt att vara aktiv :-)
Men som sagt så finns det ju förklaringar till allt men det är inget jag ska skriva om här. Kan bara säga att det har vart annat än foto som har tagit tid och ork de sista månaderna men nu känns det som om allt börjar rulla på igen och känslan för foto kommer tillbaka.
Jag har sedan sist jag skrev fotat två studiojobb varav ett nu i veckan så de bilderna är bara inlagda på datorn.
Sedan har jag efter lång tid äntligen kommit mig för att besöka min bror för att fota hans hästar och det kommer att bli fler besök där för vi ska ha en bild som ska göras om till dekal på hästtransporten.
Jag kan bara säga att hästen på bilden heter Aldermarin och är en helt underbar häst, jag som har (eller åtminstone har haft) en väldigt respekt för hästar kan utan bekymmer gå fram till denna häst utan den minsta rädsla.
Det har också blivit en hel del hästbilder den senaste tiden då jag trotts min respekt till dem verkligen avgudar dem på många sätt.
Ja nu blev det kanske inte så mycket skrivande om foto men jag hoppas jag ska komma igång igen och även kunna ge några tips i detta ämne. Bilden på Aldermarin kan jag säga fotograferades i -22 graders kyla men jag valde att ta bilden när solen precis höll på att gå ner. Enda problemet var att slippa få med skuggor från mig själv eller från min brorsdotter som höll i hästen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: