tisdag 20 juli 2010

Bekännelse

Hittade ingen bra titel på detta inlägg eller så gjorde jag det? Så mycket som inte går att förklara nu förtiden men just på sista tiden har det märkts att mer och mer händer och fler och fler pusselbitar ramlar på plats. Saker har hänt och vänner har sagt och försökt övertyga mig länge men jag har tvivlat och misstrott, trotts allt jag upplevt och vart med om.
Tyvärr är det väl så att man är född tvivlare och måste ha bevis för allt innan man själv tror. Kanske beror det på att man alltid fått höra att "det där kan inte du", "nä, du har fel". Eller liknande saker. Till slut tror man på vad alla säger, i alla fall när någon säger något negativt. När någon säger något positivt då vänder man det mot sig själv till något negativt i stället.
Men att jag nu börjar tro på mig själv och vad jag kan, eller vad man nu kallar det är flera saker som hänt de sista dagarna bland annat. Naturligtvis är det mycket mera som hänt med jag känner att detta har vart en utlösande faktorn.
I morse när jag vaknade så hade en vän lagt upp detta i meddelandet i min logg på Facebook.

"Tack Göran, för all din hjälp, för att du tar dig tid och för att du ärligt bryr dig. Tack Göran för att du är du och tänk Göran att det är dina erfarenheter som lett dig till oss alla, det är din styrka att stå ut med det du gjort som även kommer ge dig saker du inte ens kan ana! *kram*".
Detta i kombination med en väns blogg jag läste om hur människor tycker det är tabu att prata om saker som de inte förstår sig på och även en sak som jag själv testade som jag inte kan förklara gjorde att jag tog en vändning och känner att varför dölja. Jag är den jag är som min vän skriver och jag kan inte göra något åt det som sker. Det är inget jag har bestämt. Jag bestämmer inte själv när jag ska se saker och ting. I alla fall inte ännu.

Ja vad är det då som hänt kan man undra?
Ja, jag ser en massa saker som bara helt plötsligt dyker upp. Tydligen kan jag även hjälpa människor utan att de är närvarande.
I och med att jag är en sådan tvivlare som jag är så fick jag ju lov att testa för att se fakta.
Så här en dag i slutet på förra veckan lovade jag en vän att jag skulle hjälpa henne lösa upp lite stel muskulatur (mycket stel) med hjälp av massage. När jag väl började massera så kände jag en otroligt värme i händerna som spred sig uppåt i armarna men för mig tänkte jag naturligtvis att det berodde väl på massagekrämen jag använde.
Men när hon bara efter en liten stund säger att "Göran, vilka healande händer du har". Hos alla andra massörer hon vart hos har det gjort ordentligt ont och det tyckte jag att det borde ha gjort även hos mig för jag var inte särskilt mild i min behandling kan jag säga.
Men eftersom hon sa som hon sa så tänkte jag att jag ska ta och testa en sak, jag ska prova med ren healing. Alltså inte ens vidröra kroppen, utan hålla händerna ovanför kroppen på henne och se om jag får någon reaktion. Naturligtvis hade jag mina misstankar även här att det skulle kunna fuskas med att hon visste var jag hade händerna eller tjuvkika eller vad som helst.
Så mitt knep blev att försöka lura henne med att låta henne tro att jag hade händerna på ett visst ställe.
Det var nämligen så att när jag förde händerna över henne så såg jag hur hon reagerade på olika ställen och varje gång jag fick reaktion hos henne så reagerade även jag så det var ömsesidigt. Men just i magen kände jag att där stod det inte rätt till och det var framför allt i höger hand och arm jag kände reaktionen så jag förde bort vänster hand och höll den ovanför hennes ansikte allt för att hon verkligen skulle veta att händerna var där.
När jag sedan känner att det verkligen händer saker i mig då jag har handen över magen och jag sitter där ett tag och känner att jag kan lyfta och sänka handen för att få olika reaktioner så säger hon plötsligt "ska du dra ut den där magen ännu mera".
Hon hade blundat hela tiden så hon kunde alltså inte ha sett var min hand var för jag släppte aldrig min blick från hennes ögon så tjuvkikat hade hon inte men jag såg hur hon hela tiden reagerade på mina rörelser.

Nu var det dock inte hon som skrivit i min logg på FB utan det var en annan vän som ville ha hjälp och jag sa att jag skulle kunna prova att nå henne på håll då hon inte fanns i närheten. Jag sa till henne att jag inte visste när jag hade tid att göra detta men att jag skulle göra det när tid gavs.
Det var i lördags hon bad om hjälp. Söndag morgon provade jag men tyckte själv inte att det gav något men under dagen och kvällen kändes det som att något hänt, men jag visste ju inte eftersom jag inte pratat med henne. Men när jag igår fick ett meddelande där hon skrev att jag vet inte om du hunnit gjort något men hon hade under flera tillfällen känt att ett stort lugn sköljt genom kroppen på henne som hon inte kunde förklara. Och de som känner denna personen och vet vad hon gått igenom skulle direkt förstå att få lugn i den kroppen just nu är inte något som bara sker.

Så nu undrar säkert alla, vad är det och hur gör jag då. Ja, inte vet jag? Det enda jag vet är att när jag helt kopplar bort och inte tänker på något så bara händer det. Jag är ganska säker på att hade jag vetat att hon hade problem med magen så hade jag säkert inte känt något för då hade jag koncentrerat mig på att nu ska rätta till magen. Och då har jag redan förstör allt. Alla egna tankar måste bort det är det enda jag vet.
Tyvärr finns det några störningsmoment ännu som jag har svårt att styra men kanske lär man sig även koppla bort dem (eller den). Vad vet jag.
Det finns de som sagt åt mig "vad ser du nu. Vad händer". Jag kan inte själv plocka fram något på begäran så mycket vet jag. Om jag anstränger mig så är det totalt tomt.
Och vad jag lärt mig så är det inte som många tror att man ser in i framtiden eller liknande konstigheter. Nä bilder man ser är bara saker som kan tolkas och säkerligen kan det tolkas på många olika vis. Men samtidigt måste allt betyda något.
Jag har aldrig fattat detta med tarotkort så självklart har jag fått lov att köpa mig en tarotkortlek och en bok om hur korten ska tolkas. Men även här fick jag ju lov att testa mig själv, så innan jag läst vad i boken vad korten betyder så lade jag ut kort och tolkade dem helt själv (ja det hade jag läst i boken att man kunde göra).
Jag lade ut kort och ställde olika frågor och tolkade korten på mitt sätt. Sedan läste jag i boken vad det huvudsakliga tolkningen var och döm om min förvåning när jag upptäcker att kort efter kort som jag tolkar betyder just det jag tolkat det till eller liknande. Några kort hade jag dock lite svårt att förstå men genom att bara hålla i dem och granska dem ett tag så kom förklaringen även på dem.

Ja nu har jag berättat mycket så nu är det väl bara att vänta på att bussen med starka män, bärande på en vit jacka med jättelånga ärmar som går att knyta fast bakom ryggen på mig kommer och hämtar mig inom kort :-)

Så om vi inte hörs på länge så vet ni vart ni ska söka efter mig :-)

Inga kommentarer: