onsdag 28 juli 2010

Ingen cykling

Nä trotts värmebehandling, diverse liniment och även försök med healing (fungerade inte på grund av störande objekt) så ville inte knät bli återställt så det är väl bara att bita i det sura äpplet och vila några dagar. Men det är ju inte lätt nu med detta kanonväder för en längre cykeltur.
Dagens tarotkort som var Tornet, även kallat befrielse säger mig att jag ska göra mig fri från mina gamla vanor som andra har tvingat på mig. Kortet är ett tecken på frigörelse från mina begränsningar och att jag är på väg in i något positivt.
Och ja jag hade väl hoppats på det när det nu börjat kännas så bra med cyklingen men då ska man köra sönder sig i stället.

Så i stället för att cykla fick jag ta gräsklipparen idag och köra några varv med den så man åtminstone fick röra lite på sig. Och när jag var ute och sprang runt med den så spelades en gammal låt på radion som fastnade direkt. Det finns mycket i denna texten som är tänkvärt.
Som jag ser det så ska jag inte klaga för att jag inte kan vara ute och dundra runt på en cykel. Det finns en massa annat man kan glädjas åt i stället och det finns alltid de som har det mycket värre än ett litet värkande knä. Så jag lovar jag ska se positivt på mitt liv :-)

Inga kommentarer: