lördag 31 juli 2010

Nu vänder det

Tänk vad lite tillrättavisning kan ge ibland. Trodde helgen skulle bli hemsk då allt verkade gå utför men med lite hjälp och tips från äkta vänner så verkar det som att allt håller på att vända igen. Att stilla sina sinnen med meditation verkade hjälpa för idag vaknade jag pigg och utvilad, trotts en otroligt konstig dröm som jag måste försöka tyda. Så boken jag läser just nu om drömtolkning kommer väl till pass.
När jag idag backade några dagar i min tarotdagbok så kan jag även se att korten sedan i onsdags har varit i och för sig positiva men även varnande om att det kunde finnas orosmoln med om det inte sköttes väl.
Så när jag idag plockade kortet så var det ju inte konstigt att just "Nio bägare" dök upp. Ett kort där jag ser en själväker och nöjd man som kommer att nå sitt mål och få det kan vill. Han kommer att lyckas med sitt arbete och leva lycklig på det.
När jag sedan kollar i boken vad det står om detta kort så står detta att läsa.
Detta kort visar en leende man som är omgiven av en halvcirkel bestående av nio gyllene bägare. Han blickar utåt. Nio bägare är det ultimata kortet för självförtroende och självaktning.
Detta kort kan dyka upp i fall du oroar dig för att ett förhållande inte ska hålla. Kortet säger att du ska sätta värde på dig själv och inte acceptera en andra klassens behandling eller att bli nerpetad till andra plats i en älskad persons liv.
Men kortet kan också dyka upp om du fortfarande söker efter den rätta och påminner dig om att det finns någon för alla. Jag gifte mig därför att jag var rädd för att vara ensam, och därmed missade jag detta värdefulla skede i min utveckling. Därför fick mitt äktenskap självklart inte någon vidare start.
Kortet kan dyka upp oavsett om du befinner dig i ett förhållande eller inte, och säga att just nu kan det vara andra aspekter av ditt liv som upptar ditt intresse, men att din känslomässiga trygghet är en viktig styrka för dig. Detta gäller särskilt om andra delar av ditt liv för tillfället bjuder på utmaningar eller svårigheter
.
"Citat från Stora boken om Tarot, Cassandra Eason"


Ja nu kan man ju säga vad man vill om detta med tarotkort men nog är det svårt att förklara att det stämmer så bra in hela tiden och trotts att jag precis börjat att lära mig detta så stämmer ju allt av någon anledning. Och jag som tvivlar på allt jag gör kan ändå inte förklara detta. De lärde säger att man kan inte välja fel tarotkort för valet sker med hjälp av psykokinesi. Med andra ord så är det vårt undermedvetna som styr handen till rätt kort.

Ja oavsett så är jag på väg uppåt igen och det känns bra och jag kan säga att hela tiden jag suttit här vid datorn så har Enya strålat ut från högtalarna och jag har hört en hel del nya låtar som går djupt men jag håller ändå fast vid den låt jag kände för när jag började skriva för den känns helt rätt just nu.

Inga kommentarer: