onsdag 14 juli 2010

Vad gav denna dag?

Ja, vad gav denna dagen? Klart mycket mer än gårdagen kan jag i alla fall säga. Mitt dåliga samvete hade jag inget för då jag fick bekräftat redan på morgonen att jag inte hade gjort något eller sagt något fel. Att allt sedan inte är bra är en annan sak tyvärr.
Hur som helst så kändes allt så pass bra så jag äntligen drog en vända på cykeln. Och ja är jättenöjd med 1.3 mil, medelpuls på 144 och ett tempo med 174 i toppuls och medelhastighet på 22 km/h så finns det väl de som klagar att det var väl inte särskilt bra (tänker på de som har proffscyklister under samma tak).
Att det sen ska förbättras kanske redan i morgon är också en annan sak (om jag nu reser mig ur sängen). Och att jag absolut inte ska bli någon tävlingscyklist spelar väl också in i det hela en hel del.

Så detta var vad dagen gav och jag är nöjd även om det inte blev någon hästfotografering som det fanns en tanke på i morse. Så nu får vi se vad morgondagen har att ge.

4 kommentarer:

britta sa...

Jaha! misstänker att det där var en liten hämnd för något jag skrev en gång, även om jag inte direkt bor med en proffscyklist utan mer en gubbe i 40 års kris :)(som önskar att han vore proffscyklist) så kändes det riktat till mig.
Och för att vara amatör så tycker jag att din hastighet var helt okej, och sen behöver vi inte fråga "proffscyklisten"! :)
Du vet väl att den bästa motionen är den som blir av!
Britta

Göran sa...

Haha, jo det var en liten hämd :-) men jag håller med dig precis i det du säger vi bryr oss inte om vad han säger.
Vi kanske inte ska fråga honom om tillåtelse till nästa helg heller för jag tänkte ta med dig på date då och ut och åka lite. Tror du vet precis vart, det vankas fototillfälle lördagen den 24:e på annan ort :-)

britta sa...

Ja vad roligt! Jo vet precis vart och hoppades att du skulle gilla idén (som jag antar att du hört från en tredje part annars funkar telepatin otroligt bra trots dessa moderna tider vi nu lever i:))
och eftersom proffset själv ska på tävling då så är han nog bara glad om du tar med kärringen på en "date", för husfridens skull :)

Göran sa...

Haha, jodå jag fick en fin passning från tredjepart om att det var lite synd att du bara ville åka över dagen. Men när jag då sa att kanske ska jag höra med Britta om vi två ska åka så såg man solen lysa haha.
Så denna gången kan man väl säga att det bara var ren och skär list :-)
Och det är ju inte var dag man går på date, och har man ingen egen att åka på semester med så får man låna haha.