tisdag 13 juli 2010

Dålig dag

Denna dagen är en dag som man helst vill glömma. Det började egentligen redan i natt då jag tvärvaknade med dåliga känslor, men efter att ha lyckats somna om på morgonkvisten och ändå fått några timmars sömn så vaknar jag åter igen och har en känsla av att något inte är som det ska. Och känslan besannas tyvärr att allt inte är som det borde vara.
En självklarhet är ju naturligtvis att man ska försöka hjälpa men på det viset som jag har hjälpt till idag gav mig bara ett oerhört dåligt samvete och allt blev bara sämre. Ibland känns det bara som att allt blir fel hur än man gör.
Nu vet jag inte om vädret och min dålig sömn också spelade in då det har vart otroligt kvavt idag. Var på tisdagskul med en vän och det gick knappt att röra sig utan att svetten rann. Sedan kom regnet och åskan som i och för sig gjorde luften friskare men då fick man inget gjort i stället.
Så hur som helst så får det bli ett relativt tidigt slut på denna dagen och man kan bara hoppas på att det blir en bättre lösning på morgondagen.
Jag skrev om tomrum i går men idag har allt känts som total tomhet och jag har haft liknade känslor som jag hade för ett antal år sedan och det är inget jag vill uppleva igen. Men som sagt jag tror detta beror på många faktorer idag så det ska nog finnas en lösning i morgon om jag bara kan få till en natt med sömn vill säga.

Inga kommentarer: