lördag 3 juli 2010

Vilken glädje

Säg den glädje som varar för evigt. Kom just på detta idag då jag nu efter att ha fått skruva isär och rengjort hela förgasaren på min grästrimmer för att få den att fungera. Och vilken lycka när jag återigen fick den att gå. Efter lite justeringar av munstycken och liknande så går det åter igen som en klocka.
Ja då borde väl allt vara frid och fröjd nu då tycker man. Men inte då. För då slog det ju mig att nu när den fungerar så kan jag ju inte längre skjuta på allt jobb som jag ska göra med den. Nu måste du ju klippas ner allt som inte blivit gjort tidigare. Och att i denna värma behöva klä på sig för att ut och köra trimmer är ingen höjdare. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och ut för att jobba. Nu ska det bli snyggt och prydligt ute på gården. Det kommer kosta svett men vad gör väl det :-)

Inga kommentarer: