fredag 30 juli 2010

Nedförsbacke

Denna veckan har känts som en ren nedförsbacke, från att ha haft några underbara veckor och en riktigt trevlig helg så känns det som det bara har gått utför denna veckan. Varför, ja, jag kan inte riktigt sätta tummen på det utan det bara har känts så. Har gått större delen av veckan och tänkt att snart vänder det men det har det ännu inte gjort tyvärr.
Och inte blir det lättare av att man inte riktigt vet vad som är felet heller och även om jag har mina misstankar så är det ändå inget jag kan göra något åt.
Och samtidigt som det känns som att man inte vill vara ensam så känner man inte för att åka och hälsa på någon heller. För i detta läget ska det vara någon riktigt speciell kompis man hälsar på om det skulle vara någon. Och samtidigt känner man som att är man inte på topp så ska man väl inte förstöra för sina kompisar heller.
Men varför blev man då så negativ inför denna helgen då, ja, kanske en bidragande orsak kan vara att jag kommit på att jag ska köpa mig en jänkare.
Jag var nämligen ner till Rättvik en vända idag och trotts att CCW inte har börjat ännu så verkar i alla fall trafikkaoset ha börjat.
Och anledningen till att jag ska skaffa mig en jänkare är helt enkelt det att då verkar det som att man inte behöver brys sig om några trafikregler över huvud taget.
Man kan stanna precis var man vill, man kan parkera var man vill och hur som helst. Hittar man ingen parkeringsplats så inte gör det något man stannar och parkerar ändå. Och hittar man en uppritad parkeringsplats så går det så parkerar man mitt över linjerna för då får man plats att stå med öppna dörrar åt båda hållen.
Och ska man ut någonstans så behöver man inte följa trafikreglerna om att lämna företräde för har man stor och fin bil då bara åker man rakt ut, det är ju ändå medtrafikanterna som ska titta på min fina bil så då kan de lika gärna stanna och titta medan man åker ut.

Ja så särskilt mycket gladare blev jag ju inte av att ta en sväng till centrum. Men det positiva är att nu har jag vart dit och slipper förhoppningsvis dit en gång till under veckan som kommer.
Så det känns som det är lika bra att isolera sig här hemma och kanske läsa en bok eller liknande, men även det är komplicerat med en massa tankar som flyger hit och dit, lika så försökte jag sätta mig ner framför datorn och kolla lite bilder men det kändes inte heller bra så vi får se vad man hittar på. Det sägs ju att efter regn kommer solsken så det är bara att se positivt framåt så kommer det bli bra.

Inga kommentarer: