torsdag 29 juli 2010

Lugn färd

Kunde inte hålla mig längre utan fick lov att kolla om knät höll för en cykeltur nu på morgonen (undra om det är dags att kalla sig störd). Det blev dock en mycket lätt tur med mycket lätt tramp. Till skillnad från tidigare turer så har jag åkt samma strecka på ca 30 min.
Idag blev det 1,6 mil på 45 min. Och konditionsmässigt gav det nog precis lika bra då benen fick trampa på mycket snabbare i stället. Tror det är bättre att benen går fort i stället för att trampa tungt och få cykeln att gå fortare.
Jag får tacka min kompis Leif för tipsen. Nu ska jag bara justera sadeln lite då jag idag märkte att den lutar lite för mycket framåt. Vissa kroppsdelar saknar viss blodcirkulation efter turerna så det måste till lite småjusteringar fortfarande.
Hur som helst kändes det skönt att det inte verkade vara några större fel på knät.

Inga kommentarer: