söndag 25 juli 2010

Härlig dag i Bollnäs


Mia o Djarfur 4:e plats
Originally uploaded by G Er Foto
Ja igår lördag tillbringade jag helt och hållet i Bollnäs, eller lite mer exakt i Söräng strax utanför Bollnäs.
Anledningen var en Islandshäststävling som min vän Mia deltog i.
Jag och mitt ressällskap Britta som jag var lite orolig för häromdagen om det överhuvudtaget skulle duga för henne att åka i min bil. Nu gick det över förväntan, så jag måste väl ha putsat bilen tillräckligt :-)
Hon genomgick en förvandling under dagen bara så det var nästa så hon inte skulle få åka med mig hem i stället.
Tänk er att hämta en ung snygg tjej på morgon och få lov att släpa hem en grådassig gammal kärring på kvällen. Snacka om att vara nerdammad :-)
Nä Britta det var kanonkul hela dagen. Anledningen till förvandlingen var att det dammade ordentlig från paddocken bakom oss där ekipagen värmde upp och vinden låg precis mot oss.
Det var inte bara Britta som var dammig ska jag lova. När jag kom hem fick jag dammsuga hela kamerautrustningen.

En annan lite incident som hände var att det var sol hela dagen men det blåste lite kallt så man tänkt inte så mycket på hur stark solen egentligen var. Idag vet jag dock hur stark den var :-)

Hur gick det då för Mia. Jo hon är överlycklig för sin 4:e plats i T8. Med tanke på att hon är så gott som ny inom tävlingsverksamheten så är det stort att gå till A-final. Och det är ju bara att titta på bilden så ser man hur lycklig hon är. Det är underbart att se en människa som verkligen kan visa sina känslor på det sättet.
Jag är säker på att Mia och Djarfur (och hennes övriga hästar för den delen också) kommer att gå långt.

För min del var det premiär att vara på en hästtävling (ja,trav har jag vart på) men jag lovar det blir inte sista gången. Tyckte det var riktigt trevligt att se alla dessa härliga islänningar i alla dess olika färger.

5 kommentarer:

britta sa...

Tack Göran!
Nu förgyllde du verkligen denna gråtrista kalla söndag med ett sånt där härligt spontant gapskratt! En underbar beskrivning av "förvandlingen" även om jag måste ha missat den där "unga snygga tjejen" vi hade med oss i bilen.
Känner mig fortfarande som den där kärringen du körde hem, trött och seg har jag varit hela dagen,även om den gråa beläggningen är avduschad.
Insåg att även mitt ansikte fått sig en rejäl bränna och har känt mig lite småfebrig idag.
Men det var det värt och förhoppningsvis blir det fler resor av det här slaget.
Ha det bra!
Britta
P.s Kanske är bättre att vi tar min skrotbil nästa gång,även om den inte har någon "komma ända fram" garanti:)

Göran sa...

Haha, ja jag kunde bara inte låta bli. Men som sagt så tappade jag ju bort den där "unga snygga tjejen" på vägen någonstans :-)
Och det lär nog bli fler resor ska du se, men jag föredrar nog en bil med "komma ända fram" garanti :-)
Om det nu finns några sådana?

teamdjarfur@.se sa...

Jag kan låna ut min hippibil till er om ni vill ja ett stort tack för igår roligt att ni tyckte det var roligt trots stark sol och damm Kram Mia

MIA sa...

Ja nu va det detta med datorer igen jag har hjärnsläpp på namn och konton m.m så ett nytt försök

Göran sa...

Det är ingen fara Mia vi får väl ta en så kallade fortsättningskurs. Kanske kan vi uppgradera ditt betyg till och med :-)
Som tur är så kan vi ju olika saker och så länge man kan hjälpas åt behöver man inte kunna allt själv vet du.